۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82320888
T T
۰ نفر
آتش سوزي ها نزديك حيفا رسيد/ خانه ها تخليه شدند

تهران - ايرنا - آتش سوزي هاي بزرگي كه دو روز گذشته در فلسطين اشغالي شروع شده اكنون به نزديكي شهر حيفا رسيده است.

خبرگزاري فلسطيني معا روز پنجشنبه گزارش داد، آتش سوزي هاي متوالي در مناطق مختلف اسرائيل (فلسطين اشغالي) همچنان ادامه دارد و نيروهاي بيشتري از اطفاي حريق براي مهار آتش به مناطق حريق اعزام شده اند.
آتش سوزي ها اكنون به باب الوادي و شهرك نفيه ايلان در نزديكي بيت شيمش رسيده و مسير 443 بسته شده است.
در ديگر مناطق آتش سوزي حريق بزرگي در شهر حيفا و نزديك به پمپ بنزين به وقوع پيوسته و مسير 22 منتهي به شهر بسته شده است.
لهيب آتش تعدادي از خودروها و انبارها را سوزانده و نزديك به برخي منازل شده به طوري كه ساكنان منطقه از خانه هاي خود خارج شده اند.
آتش سوزي همچنين به شهر ام الفحم نزديك شده و حريق ديگري نيز در نزديكي ايستگاه برق در شهر الخضيره به وقوع پيوسته است.
اكنون نيروهاي اطفاي حريق تلاش مي كنند آتش سوزي ها را مهار كرده تا مانع از رسيدن آتش به ايستگاه برق شوند.
در شهرك تلمون در شمال شهر قدس نيز آتش سوزي به وقوع پيوسته و 4 تيم اطفاي حريق تلاش مي كنند از سرايت آتش به خانه شهرك نشينان جلوگيري كنند.
از سوي ديگر بنا به درخواست بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي 4 هواپيماي اطفاي حريق از يونان و قبرس وارد فلسطين اشغالي شده است.همچنين قرار است 4 هواپيماي ديگر نيز از ايتاليا و كرواتي و روسيه براي مهار آتش وارد منطقه شوند.
پليس رژيم صهيونيستي نيز اعلام كرد كه آتش به سمت مركز تجاري در شهرك موديعين سنتر گسترش يافته و خيابان شماره 443 براي عبور و مرور مردم و خودروها بسته شده است.در شهرك تلمون در شمال قدس نيز دهها تن از خانواده هاي يهودي از محل سكونت خود خارج شده اند.
نيروهاي اطفاي حريق رژيم صهيونيستي نيز تلاش مي كنند از گسترش آتش سوزي كه در نزديكي روستاي نافي ايلان در غرب قدس به وقوع پيوسته جلوگيري كنند.
در منطقه الجليل نيز نيروهاي اطفاي حريق آتش سوزي بزرگ شبانه را كه خسارات زيادي به دهها منزل وارد كرده است، مهار كردند.
گلعاد اردان وزير و روني الشيخ بازرس كل پليس رژيم صهيونيستي نيروهاي پليس موسوم به ماموران مرزي را در برخي از مناطق در سراسر فلسطين اشغالي مستقر كردند.نيروهاي اطفاي حريق در دو روز گذشته هر گونه آتش زدن در مناطق باز را ممنوع كرده اند.
خبرگزاري معا در گزارش ديگري اعلام كرد، گلعاد اردان وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي مدعي شد كه نيمي از آتش سوزي ها در سه روز گذشته عمدي بوده است.
ايلات اشكيد وزير دادگستري رژيم صهيونيستي نيز گفت : هر گونه آتش افروزي در اسرائيل (فلسطين اشغالي) تا 20 سال زنداني دارد.
در ادامه اين گزارش آمده است، پليس رژيم صهيونيستي روز گذشته 4 كارگر را بعد از آتش سوزي در يكي از باغ هاي نزديك به شهرك ابو گوش در شمال شهر قدس به ادعاي مشكوك بودن بازداشت كرد .
خاورم**1408**
مترجم: اكرم كرمي** انتشار دهنده: مريم شفيعي

سرخط اخبار جهان