دیدگاه اساتید حوزه علمیه قم در رابطه با اربعین/ راهپیمایی عظیم اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

قم- ایرنا- برخی اساتید حوزه علمیه قم در گفت وگو با ایرنا به تبیین اهمیت اربعین حسینی پرداختند و راهپیمایی باشكوه و میلیونی زائران دراین روز پر از غم و اندوه را لرزه براندام دشمنان ذكر كردند.

آیت الله سید جعفر میرعظیمی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با اشاره اهمیت اربعین حسینی گفت: راهپیمایی باشكوه و میلیونی اربعین حسینی لرزه بر اندام كفرجهانی انداخته است.
وی با تبیین اعمال روز اربعین حسینی گفت: دراین روز باید غسل كرد و زیارت اربعین قرائت شود ولی آنچه مهم است این است كه باید بیش از پیش امام حسین (ع) را بشناسیم.
میرعظیمی ادامه داد:ما شیعیان معتقدیم كه امام زنده است و ما به زیارت گنبد و حرم نمی رویم ، بلكه به زیارت شخص امام حسین (ع) می رویم و امام همه امورات ما را زیر نظر دارد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اجتماع شیعیان در روز اربعین خاطرنشان كرد: دنیای استكبار بداند اگر روزی در فكر پلید آنها حمله به كربلای معلی خطور كند ،با تمام عالم شیعه طرف هستند و سرنگون خواهند شد.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این زمینه گفت: فلسفه اربعین فقط به خاطر چهل روز بعد از شهادت امام حسین (ع) نیست، بلكه درون آن مفاهیم زیادی نهفته است.
حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی ادامه داد: حماسه حسینی اتفاق افتاد تا دین زنده بماند، در اربعین نیز حركتی انجام شده كه واقعه عاشورا زند بماند و بعداز چهل روز به فراموشی سپرده نشود.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اربعین چه به واسطه بازگشت حضرت زینب كبرا (س) به كربلا و یا زیارت جابر باشد، دارای بركات زیادی برای امت اسلام است.
عابدی بیان داشت: ماهیت حركت امام حسین (ع)مقابله با ظلم و استیفای حق مظلوم بود و اگر اربعین نبود عاشورا با این عظمت به فراموشی سپرد می شد، بنابراین حضرت زینب كبری(س)، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت امام باقر (ع) تمام تلاش خود را به كار برند تا این واقعه غم بار زنده بماند.
وی تصریح كرد: اربعین به عنوان یك سنت همیشه بوده ولی به واسطه ظلم ظالمانی مانند صدام، در دوره ای كمرنگ بود ولی امروز مردم با نثار جان و مال خود در مسیر زنده نگه داشتن واقعه عاشورا تلاش می كنند.
عابدی بیان داشت: هر چند اعمال اصلی روز اربعین غسل و زیارت است ولی باید بتوانیم پیوندی با اهداف امام حسین(ع) برقرار كنیم و بدون این پیوند، غسل و زیارت نیز كافی نیست.
وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) به ما می گوید در برابر ظالم سكوت نكنید، از مظلوم حمایت كنید، نمونه ظالمان امروز آمریكا و صهیونیسم هستند كه در كشورهای اسلامی اینگونه جنایت می كنند.
عابدی خاطرنشان كرد: در هر زمانی یزید و امثال آن هستند و ما باید در مقابل یزیدیان زمان بایستیم واز حادثه عاشورا عبرت بگیریم.
7401/ 6133/ خبرنگار - بهمن اطمینان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

سرخط اخبار استان‌ها