۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82297716
T T
۰ نفر
معاون راه آهن: قطار مسافری تهران - كربلا راه اندازی شد

تهران- ایرنا- معاون مسافری شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار تركیبی تهران - كربلا از فردا (18 آبان) به منظور تسهیل تردد زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

میرحسن موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطار 6 تخته ساعت 15 و 30 دقیقه روزهای سه شنبه هر هفته ایستگاه راه آهن تهران را به سمت شلمچه ترك می كند.
وی با بیان اینكه مسافران این قطار تركیبی پس از عبور از مرز شلمچه وارد خاك عراق می شوند، اظهار داشت: زائران حسینی فاصله 35 كیلومتری شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی می كنند و از آنجا با قطار شركت راه آهن عراق از بصره عازم كربلا می شوند.
موسوی گفت: زایران حسینی پس از طی مسیر 960 كیلومتری تهران تا شلمچه ، براساس هماهنگی های انجام شده با شركت قطارهای راه آهن عراق، مسیر 480 كیلومتری بصره تا كربلا را با قطارهای عراقی سیر می كنند.
وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با شركت راه آهن عراق افزود: قرار است در ایام اربعین حسینی روزانه 5 رام قطار نیز از بصره عازم كربلا شود و زایران ایرانی می توانند با مراجعه به ایستگاه راه آهن بصره از این قطارها برای سفر به كربلای معلی استفاده كنند.
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قیمت بلیت قطار تركیبی تهران - كربلا، افزود: قیمت بلیت تهران- كربلا برای زایران ایرانی یك میلیون و 300 هزار ریال(130 هزارتومان) تعیین شده است و مسافران در مدت 27 ساعت مسیر تهران تا كربلا را طی خواهند كرد.
این مقام مسوول برتسهیل تردد زایران حسینی در ایام اربعین ( 20 آبان تا 5 آذر) تاكید كرد و گفت: علاوه بر این ، با برنامه ریزهای انجام شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، 40 رام قطار فوق العاده با 35 هزار صندلی به صورت روزانه مسافران را بین تهران - خرمشهر جابجا خواهد كرد.
موسوی افزود: یك دستگاه ریل باس نیز هر نیم ساعت بین خرمشهر تا شلمچه زایران حسینی را در این مسیر جابجا خواهد كرد تا مسافران با ظرفیت 115 هزار نفر صندلی به سهولت بتوانند مسیر 17 كیلومتری خرمشهر - شلمچه را طی كنند.
معاون مسافری شركت راه آهن جمهوری اسلامی در پایان خاطرنشان كرد: به منظور تامین رفاه حال مسافران در ایستگاه راه آهن خرمشهر، سكوی جدیدی احداث شده تا زائران حسینی به سهولت بتوانند با استفاده از این سكو از قطار پیاده و یا سوار شوند.
به گزارش ایرنا، با توجه به اینكه سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی از سراسر كشور برای شركت در مراسم اربعین حسینی عازم كربلا شدند، امسال پیش بینی می شود حدود سه میلیون نفر از ایران از طریق سه مرز مهران - شلمچه و چزابه عازم كربلا شوند به همین منظور تمام دستگاه های اجرایی با برنامه مناسب درصدد تسهیل تردد زائران حسینی به كربلای معلی هستند.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد