۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82293294
T T
۰ نفر
فرياد ظلم ستيزي مردم كيش در روز ملي مبارزه با استكبار جهاني

كيش- ايرنا - مردم ، مسئولان و دانش آموزان جزيره كيش در روز 13 آبان ماه با حضور خود در راهپيمايي با سردادن شعارهاي 'مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل ' بار ديگر فرياد ظلم و استكبار ستيزي خود را به گوش جهانيان رساندند .

به گزارش ايرنا، 13 آبان ماه روز مبارزه با استكبار جهاني ، يادآور سه واقعه مهم در تاريخ معاصر ايران اسلامي و روزي به يادماندني است .
تبعيد امام خميني(ره) به تركيه در 13 آبان سال 43، تسخير لانه جاسوسي در 13 آبان 1358و 13 آبان ماه 57 كه روز دانش‌آموز نام گرفت عنوان اين سه واقعه تاريخي است .
اين روز نماد وحدت و استكبار ستيزي و فرصتي مناسب براي آشنايي نسل جوان با فرهنگ استكبار ستيزي است. در اين روز دانش آموزان و دانشجويان با راهپيمايي و سر دادن شعارهاي ضد استكباري صلابت و اقتدار خود را در برابر زورگويان جهاني به نمايش مي گذارند.
دانش آموزان مدارس كيش نيز همگام با ساير شهرهاي ايران اسلامي در حاليكه آدمك نمادين آمريكا را حمل مي كردند با در دست داشتن پرچم هاي جمهوري اسلامي و پارچه نوشته هابي با مضمون 'حتي اگر تحريم چندين برابر گردد ، هيهات ملت ما از راه خود برنگردد '، مرگ بر آمريكا ، مرگ بر اسرائيل ، مرگ بر ضد ولايت فقيه و مرگ بر آل سعود پيام استكبارستيزي و انزجار خود را از جنايات استكبار جهاني بر عليه مردم مظلوم يمن ، عراق و سوريه به نمايش گذاشتند .
مراسم راهپيمايي 13 آبان ماه امروز پنجشنبه با حضور امام جمعه كيش ،مسئولان منطقه و فرماندهان نظامي و انتظامي در حد فاصل ميدان ساحل تا ساحل پارك ماهيگير برگزار شد .
در اين مراسم قطعنامه سراسري 13 آبان قرائت شد و راهپيمايان با فرياد الله اكبر در هر بند اين قطعنامه، مواضع ضد استكباري خود را اعلام كردند.
برگزاري نمايشگاه نقاشي با موضوع 'مرگ بر آمريكا' و به آتش كشيدن پرچم آمريكا در پايان راهپيمايي از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود .
روز 13 آبان روز تسخير لانه جاسوسي در تقويم كشور به نام روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش آموز نامگذاري شده است.
1630*1641** خبرنگار:مريم زبان دان*منتشركننده :اميربرزي