۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82284432
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه:اتفاق، انسجام و تشريك مساعي براي حل مشكلات، خواسته جدي مردم از نمايندگان مجلس است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: اتفاق، انسجام، هماهنگي و تشريك مساعي براي حل مشكلات استان، خواسته جدي مردم از نمايندگان شهرستان مختلف در مجلس شوراي اسلامي است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در نمازجمعه اين هفته اروميه افزود: مردم از نمايندگان استان انتظار دارند كه با هماهنگي بيشتر، در راستاي حل مشكلات مردم گام بردارند و تنها به حوزه انتخابيه خود فكر نكنند.
وي اضافه كرد: در صورتي كه هر كدام از نمايندگان به حوزه انتخابيه خود مشغول باشد، نتيجه مطلوبي براي بهبود وضعيت استان در بخش هاي مختلف نخواهيم گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي اظهار كرد: نمونه هاي بسيار خوبي در استان هاي ديگر كشور در خصوص تشريك مساعي و هماهنگي بين نمايندگان در راستاي توسعه كل استان وجود دارد كه اين امر بايد در آذربايجان غربي نيز پياده شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ايجاد ارتباط تنگاتنگ با مسئولان استاني را وظيفه نمايندگي مجلس برشمرد و ادامه داد: در مدتي كه از شروع نمايندگي وكلاي ملت در مجلس گذشته است، ما نديده ايم كه نمايندگان استان در يك مكان جمع شوند كه بايد اين رويه اصلاح شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به در پيش بودن روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، تاريخ آمريكا را گره خورده با خون ريزي دانست و گفت: در 13 آبان امسال نيز همچون سال هاي گذشته نفرت خودمان را از آمريكا و روش ضد انساني و ضد اخلاقي استكبار جهاني در دنياي امروز نشان مي دهيم.
وي بر توجه ويژه خانواده ها به تكثير نسل مسلمانان تاكيد كرد و افزود: در جامعه امروزي، يكي از مهمترين وظايف مسلمانان در راستاي حفظ دين مبين اسلام، اهتمام بر ازدياد نسل است و ما بايد اين را براي خود يك تكليف در راستاي حفظ راه اهل بيت عصمت و طهارت بدانيم.
وي با اشاره به روايت هايي از ائمه اطهار (ع)، فرزند صالح را باقيات الصالحات انسان عنوان كرد و ادامه داد: جهاد براي حفظ دين، تنها در جبهه هاي جنگ خلاصه نمي شود و تلاش براي ازدياد نسل محب اهل بيت (ع) نيز در همين راستاست.
امام جمعه اروميه همچنين اهتمام براي زيارت امام حسين (ع) در روز اربعين حسيني را سنتي حسنه دانست و اضافه كرد: طبق روايات اسلامي، هر كس كه به زيارت امام حسين (ع) مشرف شود و معتقد به حق امامت آن حضرت باشد، خداوند متعال بهشت را بر او ارزاني مي كند و روزي او نيز زياد مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي اظهار كرد: در سال هاي اخير نيز زيارت امام حسين (ع) در اربعين به نمايش قدرت مسلمانان و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) تبديل شده كه ما نيز بايد در راستاي اقتدار بيشتر اين حماسه عظيم بكوشيم و در صورت امكان با حضور خود در كربلا يا با استفاده از اموال خود در راه خدمت به زائران اباعبدالله الحسين (ع) در اين اجر معنوي سهيم باشيم.
وي تاكيد كرد: آنهايي كه در طول تاريخ در صدد بوده اند كه نام و راه امام حسين (ع) را از بين ببرند، همواره شكست خورده اند كه اين همايش ميليوني، نشان دهنده شكست مضمحلانه آنهاست.
وي همچنين بر نامگذاري صحيح فرزندان توسط والدين به عنوان حق فرزند بر پدر و مادر تاكيد كرد و گفت: علاوه بر آن، والدين بايد در راستاي ازدواج سريع فرزندانشان بكوشند و اجازه تاخير در اين ازدواج را ندهند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي افزود: علاوه بر والدين، تلاش براي افزايش ازدواج و كاهش سن ازدواج در جامعه وظيفه مسئولان است و مديران نهادهاي مرتبط نبايد آن را ناديده بگيرند چراكه در پيشگاه خداوند متعال نيز در اين خصوص مسئول هستند.
به گزارش ايرنا، همچون هفته هاي گذشته نمازجمعه اين هفته اروميه نيز با وجود سرماي هوا، پرشور بود.
در حاشيه نمازجمعه اين هفته نيز سازمان بسيج دانش آموزي به مناسبت هشتم آبان ماه روز بسيج دانش آموزي، نمايشگاه ويژه اي را طراحي و برپا كرده بود كه مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.
2093 /1354
**خبرنگار: صابر چهرقاني** انتشار دهنده :پروانه اماني
۰ نفر