۳ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۳
کد خبر: 82278199
T T
۰ نفر
يك هزار و 300 ميليارد ريال فرار مالياتي در كردستان كشف شد

سنندج- ايرنا- فرمانده انتظامي كردستان گفت: پليس آگاهي يك هزار و 300 ميليارد و 864 ميليون ريال فرار مالياتي را كشف كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس كردستان، سردار مسعود خرم نيا افزود: ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي اين فرماندهي در پي شكايت يك فرد و دستگيري چهار متهم توانستند پرده از اين فرار مالياتي بردارند.
به گفته وي، در تحقيقات تخصصي ماموران مشخص شد فردي با اخذ كارت بازرگاني شاكي از او در يك دفترخانه واقع در استان بوشهر اختيار تام گرفته تا با اين كارت اقدام به تجارت كند، كه در مدت 2 سال كاركرد تجاري، مبلغ 13 ميليارد و 424 ميليون ريال بدهي مالياتي براي شاكي برجا گذاشته است.
فرمانده انتظامي كردستان افزود: با استعلام كاركرد تجاري شهروندان سنندجي از اداره كل امور مالياتي كردستان مشخص شد 30 نفر ديگر نيز با همين شگرد مورد سوء استفاده قرار گرفته و مجموعا يك هزار و 300 ميليارد و 864 ميليون ريال بدهي مالياتي براي آنان احتساب و ابلاغ شده است.
سردار خرم نيا با اشاره به احراز جرم فرار مالياتي براي اين پرونده گفت: با اخذ نيابت قضائي براي بنادر بوالخير و دير اكيپي از ماموران اين فرماندهي به استان بوشهر عزيمت و با در دست داشتن دلايل و مدارك مستند، متهم اصلي، مالك يكي از دفاتر بازرگاني، سردفتر دفترخانه ياد شده و 2 همدست ديگر وي را در شهرستان بوشهر شناسايي و دستگير كردند.
به گفته وي افراد دستگير شده با همكاري پنج نفر از كارمندان متخلف گمرك بوشهر از طريق جعل امضا، استفاده از سند مجعول و سو استفاده از كارت هاي بازرگاني غير، اقدام به فعاليت بازرگاني در سطح كلان نموده و بار مالياتي ناشي از تجارت خود را از اين طريق به صاحبان كارت هاي بازرگاني تحميل مي كردند.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسين زاده/** انتشار دهنده: مسعود احمدي
كانال تلگرامي ايرنا كردستان IRNASANANDAJ@

سرخط اخبار استان‌ها