۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۰
کد خبر: 82277738
T T
۰ نفر

مراسم تجليل از استاد مهدي شيباني برگزار شد

۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۰
کد خبر: 82277738
مراسم تجليل از استاد مهدي شيباني برگزار شد

قزوين-ايرنا- آيين تجليل از دكتر مهدي شيباني استاد تمام دانشگاه شهيد بهشتي و پدر معماري منظر در دانشگاه بين المللي امام خميني(ره)برگزار شد.

به گزارش ايرنا دكتر مهدي شيباني در مراسم تجليل از وي كه با همكاري انجمن علمي معماري و شهرسازي استان برگزار شد با اشاره به اينكه امروزه به خاطر ناهماهنگي در عملكرد معماران منظر، معماران شهري و شهرسازان، شاهد محاصره فضاي شهري و آسيب به آن هستيم گفت: يك سري اندام هاي طبيعي در شهر وجود دارند كه شهرسازان بايد از تخريب آن جلوگيري كنند.
وي بر حفظ اندام طبيعي شهر تاكيد كرد و افزود: زماني مي توان سخن از حفظ اندام شهر گفت كه دو طرف اندام به طبيعت وصل باشد.
شيباني ادامه داد: در شهرسازي و معماري منظر بايد توجه كرد كه توسعه شهري و نوع معماري به محيط زيست انسان ها لطمه نزند و شهر را در محاصره قرار ندهد.
وي اظهار كرد: بر خلاف 2 هزار و پانصد سال پيش و يا دوره قاجاريه كه معماران منظر و شهرسازان از هم جدا نبوده اند، اما امروزه با شكل گيري فضاي آكادميك اين دو به هووي يكديگر تبديل شده و از هم جدا مانده اند.
شيباني خاطرنشان كرد: امروزه در نتيجه همين جدايي شاهديم كه بسياري از مناظر شهري از بين رفته و رو به تخريب گذاشته اند.
وي ادامه داد: در همين دانشگاه آزاد تهران كه مي توانست در روي زمين و در محلي قابل دسترس ساخته شود، دانشكده هاي آن را بر روي كوه ساخته اند، اينجاست كه بايد پرسيد اين دانشگاه كه بايد بر پايه حفظ اصول باشد چطور و با اطلاعات كدام معماري منظر در مبارزه با اصول حركت و اندام طبيعي شهر را محاصره كرده است.
اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: در همين شهر قزوين با وجود تعداد بالاي انديشمندان و حتي وجود كتابي به نام شعر باغات قزوين، ديگر اثري از اين كوچه باغ ها نيست و اينها در گذر نسل ها تبديل به خانه و آپارتمان شدند.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح به استاد مهدي شيباني از خدمات وي تجليل و قدرداني شد.
7388/ 6128 *خبرنگار: پريسا نوروزي ** انتشار دهنده: وحيد مقدم سليمي

سرخط اخبار استان‌ها