۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷
کد خبر: 82266374
T T
۰ نفر
حركت امام حسین (ع) و قیام عاشورا هیچگاه از حافظه ها پاك نمی شود

كرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه حركت امام حسین (ع) و قیام عاشورا را حركتی ماندگار و همیشه جاویدان دانست و گفت: این حركت سرور و سالار شهیدان هیچگاه از حافظه ها پاك نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه ‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته كرمانشاه، اجرای مراسم های محرم و عزاداری در قلب اروپا را نشان ‌دهنده اثرگذاری و پویایی قیام سیدالشهدا (ع) عنوان كرد و افزود: همگان باید برای اصلاح جامعه با اجرای امر به معروف و نهی از منكر كوشا باشیم.
وی گفت: هدف اصلی قیام امام حسین (ع) در واقعه كربلا و قیام عاشورا همانا زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منكر بود.
امام جمعه كرمانشاه با اشاره به اثرگذاری حركت امام حسین (ع) در جهان پس از 14 قرن و انعكاس آن در نقاط مختلف جهان، عنوان كرد: همه باید برای زنده نگه داشتن هدف قیام سیدالشهدا (ع) تلاش كنیم و برای ترویج آن بكوشیم.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان، بی اعتمادی به دشمنان اسلام همچون آمریكا باید همواره مورد توجه دستگاه های دولتی قرار گیرد و فرهنگ غنی عاشورایی باید در سرلوحه امور گنجانده شود.
نماینده ولی فقیه در استان به 12 محرم سالروز شهادت سیدالساجدین (ع) و ورود كاروان اسیران كربلا اشاره كرد و ادامه داد: شهدای مدافع حرم با الگوبرداری از حركت سیدالشهدا(ع) در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) جان فشانی كردند و باید مورد الگوبرداری در جامعه قرار بگیرند.
وی به 23 مهر سالروز شهادت آیت ‌الله شهید اشرفی ‌اصفهانی اشاره كرد و افزود: این عالم ربانی به كشور و نظام خدمات ارزشمندی ارایه داده است.
آیت الله علما افزود: 24 مهر سالروز پیوند اولیا و مربیان مدارس است كه دانش ‌آموزان به ‌عنوان آینده سازان كشور در واقع سرمایه كشور و نسل آینده‌ساز جامعه هستند.
وی هوشیاری والدین و مربیان در مقابل هجمه‌ های فرهنگی دشمنان را الزامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره برای تربیت نسل جوان تاكیدات بسیاری بیان می ‌كنند و بر مراقبت از نفوذ و جنگ نرم در كشور تاكید دارند.
به گفته امام جمعه كرمانشاه، 20 مهر سالروز سفر پر خیر و بركت مقام معظم رهبری به استان كرمانشاه است كه باید مصوبات این سفر از سوی مسوولان پیگیری شود.
وی با تاكید بر اجرایی كردن شعار سال، تاكید كرد: آمریكا بنا به فرموده امام راحل به خون اسلام تشنه است و بی ‌اعتمادی به آمریكا باید مورد توجه قرار بگیرد.
7460/3033خبرنگار: زهره كریم زاده ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی

سرخط اخبار استان‌ها