۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۶:۲۴
کد خبر: 82264663
T T
۰ نفر
سليمان فرنجيه بر نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري لبنان تاكيد كرد

بيروت – ايرنا - « سليمان فرنجيه» رئيس حزب جريان المرده بر نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري لبنان تاكيد كرد و گفت:از موضع خود عقب نشيني نمي كنيم حتي اگر فقط يك نماينده پارلمان از من در انتخابات رياست جمهوري حمايت كند.

به گزارش ايرنا، فرنجيه عصر سه شنبه بعداز ديدار با « نبيه بري» رئيس مجلس لبنان كه حدود سه ساعت طول كشيد، در گفت وگو با خبرنگاران گفت كه با وي در باره تحولات منطقه و لبنان و انتخابات رياست جمهوري صحبت كرده است.
وي با بيان اينكه از نبيه بري براي حمايت از نامزديش در انتخابات رياست جمهوري تشكر كرده است، افزود: مي توانم بگويم كه ديدگاه هاي من و نبيه بري مطابق است و در آشكار و خفا با هم هستيم .
رئيس حزب جريان المرده اضافه كرد: بزودي همه امور روشن و واضح مي شود و من و كساني كه از موضع من حمايت مي كنند ، با هم راه را ادامه خواهيم داد.
«سعد حريري» رئيس حزب جريان المستقبل از نامزدي سليمان فرنجيه همپيمان حزب الله در گروه 8 مارس در انتخابات رياست جمهوري اعلام حمايت كرد اما گفته مي شود حريري از اين تصميم خود عدول كرده است و قصد دارد از ژنرال «ميشل عون» نامزد حزب الله و ديگر همپيمان آن در اين انتخابات حمايت كند.
رئيس جمهوري لبنان بايد يك شخصيت مسيحي ماروني باشد و نمايندگان پارلمان لبنان از ميان نامزدها يك تن را به عنوان رئيس جمهوري برمي گزينند.
تاكنون حدود دو سال و نيم است كه لبنان رئيس جمهوري ندارد و نمايندگان پارلمان اين كشور نتوانسته اند رئيس جمهوري جديد را انتخاب كنند.
همه نگاه ها بعداز رايزني هاي جديد بين گروه هاي سياسي با محوريت سعد حريري كه برخي نسبت به نتيجه بخش بودن آن ابراز خوشبيني كرده اند، به جلسه آينده پارلمان در دهم آبان ماه چشم دوخته اند.
فرنجيه در ادامه گفت وگو با خبرنگاران به جلسه آينده پارلمان لبنان ( 31 اكتبر) اشاره كرد و گفت: از ژنرال عون و ديگر نامزدها مي خواهم در صحن مجلس حاضر شوند تا نمايندگان بتوانند يكي از ما را به عنوان رئيس جمهوري جديد لبنان انتخاب كنند.
وي افزود: ژنرال عون درمصاحبه اخير تلويزيوني از دموكراسي سخن گفت، پس چرا نبايد انتخابات رياست جمهوري برگزار شود، چرا نبايد در صحن پارلمان حاضر شويم تا نمايندگان فرصت انتخاب پيدا كنند.
رئيس حزب جريان المرده اضافه كرد: سعد حريري امروز از نامزدي ژنرال عون حمايت مي كند و يا نمي كند، اگر حمايت مي كند پس همه در صحن مجلس حاضر مي شويم تا انتخابات برگزار و رئيس جمهوري انتخاب شود.
فرنجيه در پاسخ به اين سوال كه آيا پيام كاردار سفارت سعودي در لنبان در توئيتر و « حكيم خواندن جان عبيد» به معناي پايان نامزدي فرنجيه و ژنرال عون در انتخابات رياست جمهوري به نفع جان عبيد است؟، گفت: اول اينكه كاردار سعودي اين پيام را حذف كرد و دوم اينكه همه نامزدها بايد در صحن مجلس حاضر شوند و نمايندگان هر نامزدي را كه خواستند مي توانند انتخاب كنند و بازنده هم در پايان به برنده تبريك بگويد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ابتكار سعد حريري براي حمايت از ژنرال عون ناكام مانده است؟، خاطرنشان كرد: از حدود يازده ماه صحبت از ابتكار حريري براي حمايت از من و نه نامزدي من در انتخابات رياست جمهوري بود و كساني كه امروز خواستار موضع رسمي حريري در خصوص نامزدي ژنرال عون هستند همان كساني مي باشند كه ديروز به او حمله مي كردند و همچنين مي گفتند چطور يك رئيس جمهوري ماروني مي پذيرد يك شخص سني او را در انتخابات رياست جمهوري نامزد كند؟
رئيس حزب جريان المرده تصريح كرد: افتخار مي كنم و سرم را بالا مي گيرم كه از نامزدي من در انتخابات رياست جمهوري ، نبيه بري و سعد حريري حمايت كنند و طائفه مسيحي ماروني در كنارم قرار گيرند، معتقدم در ميان طائفه مسيحي ماروني از جايگاه خوبي برخوردار هستم و به خاطر اين كه يك شخصيت عرب و ملي هستم، قوي مي باشم.
خاورم * 1324** انتشار دهنده : فردين پازوكي

سرخط اخبار جهان