۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82252910
T T
۰ نفر
ارايه كمك هاي بلاعوض به شركت هاي دانش بنيان هوايي

تهران - ايرنا- صندوق نوآوري وشكوفايي بخشي از كارمزدهاي پرداخت شده توسط شركت‌هاي دانش بنيان هوايي را به بانك‌ها درقالب كمك‌هاي بلاعوض به منظور رفع مشكلات وموانع اين شركت ها ارايه مي كند.

به گزارش روزيكشنبه گروه علمي ايرنا از روابط عمومي معاونت علمي وفناوري رياست، مشكلات شركت‌هاي دانش‌بنيان حوزه هوايي با حضوررييس ستاد توسعه فناوري وصنايع دانش بنيان هوايي وهوانوردي درجلسه صندوق نوآوري و شكوفايي بررسي شد.
منوچهر منطقي رييس ستاد توسعه فناوري وصنايع دانش بنيان هوايي وهوانوردي دراين جلسه با اشاره به مشكلات موجود بر سر راه شركت‌هاي دانش‌بنيان هوايي، گفت: يك راهكار براي رفع موانع شركت هاي هوايي اين است كه ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‌بنيان هوايي و هوانوردي از طريق صندوق نوآوري و شكوفايي از طرح‌هاي فناورانه خطر پذير، حمايت كند.
وي بيان كرد: همچچنين ستاد ازطريق صندوق نوآوري و شكوفايي براي اجراي طرح ليزينگ محصولات دانش بنيان با سرعت وكيفيت مقبول، پوشش‌دهي هزينه‌هاي مربوط به نيروي انساني در قالب سرمايه در گردش پس از مرحله تحقيق و توسعه و ورود به مرحله نمونه سازي و يا توليد محصول بدون هيچگونه سقفي براي هزينه نيروي انساني از نظر درصد وزني در پروژه، رايزني‌هاي در مورد امكان صدور ضمانت نامه به صورت مستقيم توسط بانك‌ها و نهادهاي مربوطه تلاش و اجرا كرده است.
درجلسه مذكور شركت هاي حاضر مشكلات و موانع موجود بر سر راه فعاليت خود را از قبيل فرآيند بسيار طولاني، پرهزينه و داراي پيچيدگي‌هاي فني خاص استانداردسازي و به تبع آن تجاري‌سازي محصولات هوايي درصنعت كه بازگشت سرمايه كوتاه‌مدت را امكان‌پذير نمي‌كند، بازگشت سرمايه طولاني مدت در صنعت هوايي و زمان‌‌بندي بازپرداخت اقساط بسيار كوتاه‌مدتبيان كردند.
همچنين عدم وجود سرمايه‌گذاري‌هاي خطرپذير، ماهيت و روند طولاني و پيچيده تجاري‌سازي محصولات در حوزه ليزينگ، اهميت زياد و سهم كم نيروي انساني در حوزه هوايي در خصوص فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه، موافقت با بخشي از هزينه‌هاي طرح كه باعث به نتيجه نرسيدن طرح خواهد شد، ميزان بالاي وديعه و وثايق مورد نياز براي صدور ضمانت‌نامه، وجود كارفرمايان دولتي و همچنين محدوديت توان شركت‌ها و يا بودن وثايق ملكي در گروي كارفرمايان از ديگرمشكلات شركتهاي دانش بنيان در اين حوزه است.
گفتني است، امكان ارائه كمك به شركت‌ها دركاهش يا تامين وديعه، ارائه بخشي از كارمزدهاي پرداخت شده توسط شركت‌ها به بانك‌ها در قالب كمك‌هاي بلاعوض، دريافت حداقل وثيقه از متقاضيان از جمله اقدامات در دست اجراي صندوق براي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان هوايي است.
علاوه براين درحال حاضر طرح‌هايي در صندوق مطرح است كه در صورت عقد قرارداد با بخش دولتي، منافع توليد كننده تضمين شده و قرارداد به منزله بيمه و تامين امنيت منافع شركت دانش بنيان است.
علمي **9340**1440
دريافت كننده:** منير ابراهيمي زاده ** انتشار دهنده: معصومه گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
۰ نفر