۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۷
کد خبر: 82244833
T T
۰ نفر
سياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، توسعه فرهنگي مناطق روستايي و عشايري است

اصفهان - ايرنا - مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به توسعه و رشد فرهنگي مناطق روستايي و عشايري كشور اهتمام دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا ارباب سليماني روز دوشنبه در مراسم اختتاميه پنجمين كنگره فرهنگ و هنر روستا و عشاير شش استان كشور كه به ميزباني اصفهان برگزار شد، افزود: شمار جمعيت 22 ميليوني روستايي و يك ميليون و 200 هزار نفري عشاير كشور، نياز به فعاليت فرهنگي در باره آنها را مورد تاكيد قرار مي دهد كه دولت يازدهم نيز به اين مساله توجه خاص كرده است.
وي بيان كرد: حمايت ويژه از كانون هاي روستايي، برگزاري جشنواره هاي روستايي، توزيع اعتبارات فرهنگي در روستاها و تاسيس 12 هزار از 22 هزار كانون فرهنگي، هنري كشور در سطح مساجد روستاها از مصاديق توجه دولت به اين مساله است.
دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور ادامه داد: برگزاري كنگره فرهنگ و هنر روستا و عشاير به همت دفتر فرهنگ و هنر روستايي و عشاير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در راستاي تبادل نظر فرهنگي و هنري و افزايش دانش فرهنگي فعالان فرهنگي روستاهاست.
وي با بيان اينكه توسعه كشور نيازمند توسعه بخش روستايي و عشاير است، تصريح كرد: بايد به نيازهاي روستاييان و عشاير بخصوص نيازهاي فرهنگي آنها توجه كرد.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نگاه عادلانه به تمام نيازهاي كشور و توزيع عادلانه امكانات در دهه اخير كه دهه عدالت و پيشرفت گفتمان نظام است، ضروريي غيرقابل انكار محسوب مي شود.
پنجمين كنگره فرهنگ و هنر روستا و عشاير شش استان كشور روز شنبه هفته جاري در اصفهان آغاز شد و امروز با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پايان يافت.
در اين كنگره 200 فعال فرهنگي و هنري از روستاها و مناطق عشايرنشين استان هاي اصفهان، يزد، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، كرمان و دو منطقه كرمان جنوب و قشم حضور داشتند.
تكريم و معرفي الگوهاي نمونه فرهنگ و هنر روستا و عشاير، شبكه سازي و توانمندسازي و انتقال تجربيات روستاييان، بررسي راهكارهاي پيشرفت فرهنگي روستاييان و عشاير و گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي در روستاها با استفاده از ظرفيت هاي بومي مناطق روستايي و عشاير از اهداف برگزاري اين كنگره بود.

مهد/7137 / 20936027/** نگارنده: اصغر دواتگر** دبير: محمدرضا شكراللهي
۰ نفر