۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۰
کد خبر: 82237427
T T
۰ نفر
فرانسوا اولاند: براي انتخاب رئيس جمهوري لبنان تلاش مي كنيم

بيروت – ايرنا - « فرانسوا اولاند» رئيس جمهوري فرانسه تاكيد كرد: پاريس به تلاش ها و تماس هايش با همه گروه هاي سياسي لبناني براي فراهم شدن زمينه انتخاب رئيس جمهوري لبنان و حل بحران ركود در فعاليت دولت و پارلمان آن ادامه مي دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اولاند در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با « تمام سلام» نخست وزير لبنان و « جبران باسيل» وزير خارجه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
روزنامه لبناني السفير به نقل از منابعي در هيات لبناني افزود: اولاند همچنين بر حمايت فرانسه از لبنان در عرصه هاي مختلف به ويژه امنيتي و كمك به ارتش تاكيد كرد.
وي گفت كه فرانسه از لبنان براي پايداري در مقابل پيامدهاي بحران سوريه مانند مشكلات ناشي از ميزباني از آوارگان سوري حمايت مي كند.
بيش از يك و نيم ميليون آواره سوري در لبنان بسرمي برند كه يك سوم جمعيت اين كشور مي باشد.
به گفته منابع لبناني ، اولاند به تمام سلام اعلام كرده است كه فرانسه در صدد ايجاد مقدمات برگزاري نشست كشورهاي حامي لبنان است و اين نشست در ماه نوامبر آينده در پاريس برگزار خواهد شد تا تدابير لازم براي كمك به لبنان در همه زمينه ها اتخاذ شود.
خبرگزاري ملي لبنان هم اعلام كرد كه تمام سلام همچنين با « عبدالفتاح السيسي» رئيس جمهوري مصر و « فدريكا موگريني» يك مقام ارشد اتحاديه اروپا هم ديدار و گفت وگو و در ضيافت شام « تميم بن حمد آل ثاني» امير قطر شركت كرد.
نخست وزير لبنان همچنين با « محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ملاقات و گفت كه قضيه ملت فلسطين متعلق به همه عرب ها است.
محمود عباس هم سياست هاي تشكيلات خودگردان در لنبان را همان سياست هاي دولت لبنان خواند و گفت: آوارگان فلسطيني ، ميهمانان موقت لبنان هستند و اجازه نمي دهيم اقدامات تخريبي امنيت لبنان به خطر افتد.
براساس اين گزارش نخست وزير لبنان همچنين درنشستي ويژه آوارگان و پناهجويان در نيويورك شركت كرد و هشدار داد كه لبنان تاب و تحمل ادامه ميزباني از آوارگان سوري را ندارد و نزديك است كه فروبپاشد.
تمام سلام از كشورهائي كه قول كمك داده اند ، خواست تا به وعده هاي خود عمل كنند.
خاورم ** 1324// مترجم و انتشار دهنده : فردين پازوكي