۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82229708
T T
۰ نفر

پلیس با مجرمان فرار مالیاتی برخورد می كند

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82229708
پلیس با مجرمان فرار مالیاتی برخورد می كند

تهران-ایرنا- معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همكاری سازمان امور مالیاتی و پلیس آگاهی، گفت: پلیس با كسانی كه به نحوی با توسل به جرم، جعل و یا عمل متقلبانه ای مرتكب فرار مالیاتی شده اند، برخورد می كند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید اعظمی مقدم با اشاره به اینكه علت اصلی بسیاری از جرایم انگیزه و نیاز اقتصادی است، افزود: هر اندازه در كشور فعالیت های اقتصادی رونق داده شود بالطبع از بیكاری، فقر و در نتیجه از بروز جرایم جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: از این رو پلیس آگاهی با اعتقاد و باور به اهمیت و تاثیر مالیات بر شكوفایی و رشد اقتصادی ، كاهش آسیب های اجتماعی و جرایم در كشور و با توجه به تصویب قانون جدید امور مالیاتی(كه فرارمالیاتی را جرم انگاری كرده است)، در سال 94 با سازمان امور مالیاتی كشور به این توافق رسید تا كسانی را كه با تقلب، سند سازی و توسل به شیوه های متقلبانه سعی در فرار مالیاتی دارند را شناسایی و با آنها برخورد كند.
معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا گفت: اولویت اصلی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در حوزه فرار مالیاتی در بخش فروش فاكتورها و سند سازی های متقلبانه است.
اعظمی مقدم افزود: برخی افراد با استفاده از فاكتور های جعلی فروش و همچنین ایجاد شركت های كاغذی اقدام به فرار مالیاتی یا سند سازی در حوزه مالیات می كنند.
وی با اشاره به اینكه پلیس با كسانی كه فعالیت اقتصادی سالمی دارند و به هر دلیلی توان پرداخت مالیات را نداشته و بدهكار مالیاتی هستند برخورد نمی كند، گفت: برخورد پلیس كسانی را شامل می شود كه به نحوی با توسل به جرم، جعل و یا عمل متقلبانه ای مرتكب فرار مالیاتی شده اند كه در این خصوص با هماهنگی مراجع قضائی اقدام لازم انجام می شود.
این مقام انتظامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی با پلیس آگاهی گفت: تا قبل از تعامل، پلیس ورود جدی به بحث فرار مالیاتی نداشته اما پس از انعقاد تفاهنامه، این بخش به عنوان یك ماموریت ویژه در اولویت كاری پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به گذشت یك سال از انعقاد این تفاهم نامه، بیش از چند صد پرونده تشكیل، چندین شبكه بزرگ فعال با فرار مالیاتی چند صد میلیارد تومانی شناسایی و همچنین افرادی نیز بازداشت شدند كه برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی تصریح كرد: اولویت در پلیس آگاهی برخورد با شبكه های بزرگی است كه تاثیر گذاری بیشتری بر حوزه های اقتصادی كشور دارند كه البته این شامل همه جرایم اقتصادی می شود و فرار مالیاتی از این حوزه مستثنی نیست.
وی اضافه كرد: برخورد با دانه درشت های این حوزه كه تاثیرگذاری بیشتر و عمیق تری در این رابطه دارند، اولویت اصلی ماست كه در این خصوص از همه ظرفیت های پلیس آگاهی، مجموعه قضائی و سازمان امور مالیاتی استفاده می كنیم.
سرهنگ اعظمی مقدم اضافه كرد: با تعامل این سه سازمان و سه ضلع این مثلث اتفاقات خوبی را رقم خورده و امیدواریم این اتفاق منشا خیر و اثرگذاری در حوزه های اقتصادی و اجتماعی شود و با انجام این تعاملات از بخشی از آسیب های اجتماعی و جرایم پیشگیری شود.
وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در این خصوص با سازمان امور مالیاتی به صورت نزدیك و تنگاتنگ جلسات هم اندیشی و هم افزایی برگزار می شود و براساس خواسته ، نیاز آنها و با هماهنگی مراجع قضائی تلاش می كنیم در راستای اقدامات مقابله ای برنامه ریزی كنیم.
اجتمام(1)9105** 1418
۰ نفر