۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰
کد خبر: 82220593
T T
۰ نفر

مرور تحولات يمن دريك نگاه/16 شهريورماه

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰
کد خبر: 82220593
مرور تحولات يمن دريك نگاه/16 شهريورماه

تهران-ايرنا- اصابت موشك زلزال 3 به مركز برق رساني منطقه ظهران عربستان،‌ كشته شدن 20 نظامي ائتلاف سعودي در مارب، ديدارهيات انصارالله يمن با سفير آلمان در اين كشور و حملات سنگين نيروهاي ارتش يمن به مواضع ائتلاف سعودي در تعز، حجه و الجوف از جمله رويدادها و تحولات امروز 16 شهريور ماه يمن به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا، يگان موشكي ارتش و كميته هاي مردمي يمن با يك فروند موشك بالستيك زلزال3، مركز برق رساني منطقه ظهران را در استان عسير واقع در جنوب عربستان هدف قرار داد.

**ارتش يمن مواضع ائتلاف سعودي دراستان هاي تعز، حجه و الجوف را هدف قرار داد
نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن در واكنش به حملات جنگنده هاي سعودي به مناطق مختلف يمن،‌ مواضع ائتلاف سعودي را در استان هاي تعز، حجه و الجوف هدف حملات موشكي و توپخانه اي خود قرار دادند.

**كشته شدن 20 نظامي ائتلاف سعودي در انفجاري در استان مارب يمن
جنگنده هاي عربستاني درحالي كه به حملات بي وقفه خود به مناطق مختلف يمن ادامه مي دهند، 20 نظامي ائتلاف سعودي در جريان انفجاري در استان مارب واقع در شرق يمن كشته و شماري ديگر نيز زخمي شدند.

** حملات سنگين نيروهاي ارتش يمن به مواضع عربستان در جازان
نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن در پاسخ به كشتار مردم اين كشور به دست ائتلاف سعودي، محل تجمع نيروهاي سعودي را در جازان واقع در جنوب عربستان هدف قرار داد و 6 خودروي نظامي آنها را منهدم كردند.

**ديدار هيات انصارالله يمن با سفير آلمان دراين كشور
هيات مذاكر كننده انصار الله يمن به رياست محمد عبدالسلام امروز با سفير آلمان در اين كشور ديدار و درباره توقف حملات بي وقفه ائتلاف سعودي عليه مردم يمن و روند گفتگوهاي سياسي در اين كشور رايزني كرد.

**رويترز از وجود تسليحات شركت تاروس بزريل در جنگ داخلي يمن خبر داد
خبرگزاري رويترز اعلام كرد، تاروس برزيل بزرگ ترين شركت اسلحه سازي در آمريكاي لاتين، با نقض تحريم هاي بين المللي، با فروش تسليحات به قاچاقچيان معروف اسلحه در يمن، سلاح هاي خود را روانه اين كشور درگير جنگ داخلي كرد.
شبك خاورم**9329** 1064
۰ نفر

سرخط اخبار جهان