۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82202961
T T
۰ نفر
مدال پلنگ هاي مازندران ، طلسم سالن تخصصي كشتي جويبار را شكست

ساري - ايرنا - طلسم ساخت سالن تخصصي كشتي جويبار ، پايتخت كشتي ايران ، پس از سال ها كش و قوس سرانجام با مدال هاي طلا و نقره دو كشتي گير اعزامي اين شهرستان به المپيك 2016 ريو شكسته شده است .

خبر آغاز ساخت اين سالن كشتي را دبير شوراي اطلاع رساني هفته دولت مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا داد.
احمد مظفري گفت كه ساخت سالن تخصصي كشتي جويبار هفته آينده با حضور وزير ورزش و جوانان آغاز مي شود .
وي كه در حاشيه مراسم استاني جشنواره شهيد رجايي با خبرنگار ايرنا گفت و گو مي كرد ، افزود : وزير ورزش و جوانان دوشنبه هفته آينده در سفر به مازندران عمليات اجرايي ساخت اين سالن را به پاس مدال آوري كشتي گيران المپيك ريو به زمين مي زند .
مظفري گفت : جويبار ، كانون پرورش و تربيت كشتي گيران صاحب نام كشور است و ساخت اين سالن كشتي همواره درخواست و انتظار مسئولان و ورزشكاران اين شهرستان بود .
دبير شوراي اطلاع رساني هفته دولت مازندران ديدار با سه كشتي گير جويباري اعزامي به المپيك ريو را از ديگر برنامه هاي سفر وزير ورزش و جوانان به استان اعلام كرد .
جويبار تا سال 76 يكي از بخش هاي شهرستان قائمشهر بود و از آن پس به شهرستان ارتقا يافت .
اين شهرستان پس از قهرماني و كسب مدال المپيك توسط مهدي حاجي زاده در سال 2002 صاحب سالن كشتي 2 هزار و 500 نفري به نام اين ورزشكار شد و از همان زمان نيز وعده ساخت يك سالن تخصصي كشتي بزرگ تر را مسئولان وقت مطرح كرده بودند.
فدراسيون كشتي جهان سال 92 شهرستان جويبار را به عنوان پايتخت كشتي ايران انتخاب و معرفي كرد .
حسن يزداني در 74 كيلوگرم و كميل قاسمي در 125 كيلوگرم ، 2 كشتي گير جويباري اعزامي به المپيك ريو بودند كه موفق شدند به مدال طلا و نقره دست يابند.
رضا يزداني كشتي گير 97 كيلوگرم ايران نيز جويباري بود كه در فينال در مقابل حريف روسي تن به شكست داد و از دستيابي به مدال بازماند .
2096/1654

سرخط اخبار استان‌ها