۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82201303
T T
۰ نفر
بدحجابي و فساد عامل فروپاشي خانواده ها؛ زنگ خطري كه شنيده نمي شود

خرم آباد - ايرنا - پايگاه خبري لرستان خبر در مطلبي با عنوان بدحجابي و فساد عامل فروپاشي خانواده ها؛ زنگ خطري كه شنيده نمي شود نوشت: بدون شك بسياري از قتل ها، تجاوزها، مزاحمتهاي خياباني و آدم ربائيها از پيامدهاي منفي بدحجابي در جامعه بشمار مي رود.

در ادامه اين مطلب آمده است:عفت و پاكدامني با آفرينش زن همراه بوده و زن از ابتداي خلقت عفت گرا و پاكدامن بوده است، پاكدامني و نجابت در هويت زن جايگاه ويژه اي دارد كه خود زنان هم خواهان آن هستند.
اسلام زن را با پوشش همانند مرواريد در صدف تشبيه نموده است كه اين خود والاترين ارزشها براي يك زن مسلمان است كه متاسفانه برخي زنان و دختران نه با انگيزه مخالفت با دين، بلكه با نوعي بي توجهي و سهل انگاري اقدام به برداشتن حجاب خود مي كنند كه با كمي دقت و تامل در اين ناهنجاري ها در مي يابيم كه اخيرا عواملي سبب افزايش فوق العاده بدحجابي در سطح جامعه شده است و اگر آگاهي كافي نسبت به اين معضل اجتماعي و پيامدهاي ناشي از آن نداشته باشيم بدون شك در آينده اي نزديك با مشكلات فراوان تري رو برو خواهيم شد.
اگر بخواهيم به يكي از عمده ترين پيامدها و آسيب هاي اجتماعي بدحجابي در جامعه اشاره كنيم مي بايست به كاهش ازدواج در جوامع امروزي بپردازيم كه وقتي بدحجابي در جامعه رشد و نمو پيدا مي كند طبيعتا روابط نامشروع نيز زياد مي شود و زماني كه مردان بخش زيادي از نياز جنسي خود را از غير روابط مشروع و ازدواج به آساني تامين مي كنند ميل و رغبت آنها نسبت به ازدواج از بين مي رود، چرا كه تشكيل خانواده و پذيرش مسئوليت نوعي گرفتاري و محدوديت براي آنها به وجود مي آورد. لذا يكي از فلسفه هاي حجاب اين است كه جذابيت زن ها براي مردان حفظ شود زيرا در غير اين صورت مردان هرگز حاضر به ازدواج نخواهند شد.
يكي ديگر از پيامدهاي مخرب بي حجابي افزايش بي رويه آمار طلاق در جامعه است كه كانون گرم خانواده ها را همواره تهديد و متلاشي مي سازد، وقتي مردان در طول روز با انواع و اقسام خانم با آرايش ها، مدلها، لباس ها و چهره ها در محل كار، خيابان، دانشگاه و حتي در وسايل نقليه روبرو مي گردند، انگيزه آنها نسبت به همسرانشان كاهش مي يابد. بررسي ها نشان مي دهد كه با افزايش بدحجابي در جامعه علاوه بر اينكه آمار طلاق زياد شده است بلكه ازدواج هاي بدون شناخت و سطحي نيز كه بيشتر آنها از روي عشوه گري و هوس بوده به طلاق منجر مي شود و شاهد طلاق هاي بيشتري نسبت به گذشته خواهيم بود.
از ديگر ناهنجاري هاي بدحجابي افزايش روابط نامشروع است، وقتي با بدحجابي، جاذبه هاي جنسي زياد شد ديگر جوانان به چشم چراني يا نگاه اكتفا نمي كنند و تا مرحله اي پيش مي روند كه از ظوابط و قوانين اسلامي دست مي كشند و به روابط نامشروع گرفتار مي گردنند كه امروزه با رسانه هايي از قبيل ماهواره، اينترنت و گوشي هاي همراه اين معضل روز به روز در حال رشد است. كه متاسفانه همين روابط نامشروع ارمغاني جز بيماري ايدز، فرزندان نامشروع و خصوصا سقط جنين نميتواند به همراه داشته باشد.
افزايش آمار جنايت و خشونت عليه زنان مي تواند يكي ديگر از پيامدهاي ناگوار بدحجابي در جامعه باشد، چرا كه زماني بدحجابي در جامعه افزايش يابد آمار خشونت و جنايت عليه زنان بالا مي رود. چنان كه شاهد هستيم بعضي اخبار مبني بر آزار جنسي و مساله خشنونت عليه زنان روز به روز بيشتر به گوش مي رسد.
وقتي آزار جنسي زني از طريق اخبار در جامعه منتشر مي شود همه انگشت سهل انگاري را به سوي دولت و نيروي انتظامي اشاره مي روند اما هرگز به اين فكر نمي كنند كه بدحجابي برخي از زنان عامل ناامني جامعه برايشان شده است. بدون شك بسياري از قتل ها، تجاوزها، مزاحمتهاي خياباني و آدم ربائيها از پيامدهاي منفي بدحجابي در جامعه بشمار مي رود.
ميتوان عامل بدحجابي و لاابالي برخي زنان را الگوبرداري از فيلم هاي مستهجن ماهواره اي دانست كه در اين فيلم ها يك زن شوهردار به راحتي به همسر خود خيانت كرده و به دنبال هوس هاي جنسي خود، تمام اعتقادات مذهبي و از همه مهمتر تعهدات خود به همسر و خانواده را زير پا گذاشته و باعث فروپاشي زندگي خود و يك خانواده مي شود، آيا اين زنان، آينده خود و فردندانشان را در نظر نمي گيرند?
عقوبت فرزندان طلاق هاي خيانتي چه خواهد شد? آيا صدمات وارد شده بر روح لطيف فرزندان جبران پذير خواهد بود? آيا يك هوس زود گذر ارزش آن را دارد كه يك خانواده را از مسير خوشبختي خارج كنند و آن را وارد مسير تلخ سرگرداني و بدبختي نمايند? شايد بهتر باشد قبل از هر عمل اشتباهي، عاقبت آن عمل را در نظر بگيرند تا يك عمر پشيماني سايه گستر زندگيشان نشود. متاسفانه آمارها نشان مي دهد كه در هر 3 دقيقه در كشور يك طلاق انجام مي گيرد كه برخي آنها بخاطر مسائل بدحجابي و خيانت است.
خانواده ها مي توانند نقش بزرگي در راستاي فرهنگ حجاب در جامعه ايفا نمايند و در همان اوايل كودكي فرزندانشان را با نعمت بزرگ حجاب كه ارمغان اسلام است آشنا سازند تا بذر فساد و علل از هم گسستگي خانواده ها كه همانا بدحجابي است را از جامعه برچينند.
منبع: پايگاه لرستان خبر
7273/6060

سرخط اخبار استان‌ها