۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82189381
T T
۰ نفر
اختصاص 400 میلیارد ریال به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه

شهركرد - ایرنا - معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی گفت: امسال 400میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی كشور(سی بی آر) اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا،‌ كیوان دواتگران روز دوشنبه در جمع رسانه های استان چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان اعتبار برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی جدید در بین معلولان هزینه می شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه توانبخشی مبنتی بر جامعه طی 2 دهه گذشته در مناطق روستایی اظهار كرد: 30 درصد از افراد ساكن در حاشیه شهرها و روستاها ‌زیرپوشش این طرح هستند.
وی بر گسترش و اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه مناطق شهری در سال جاری با جمعیتی زیر50 هزار نفر تاكید كرد و گفت: این طرح همچنین با اولویت شناسایی معلولان در روستاهای بالای 50 خانوار و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت، اشتغالزایی و توانمندسازی معلولان در حال اجراست.
وی از پیشگام بودن استان چهارمحال وبختیاری در اجرای این طرح در سطح كشور قدردانی كرد و گفت: یكی از مولفه های توانمندسازی معلولان تغییر در زندگی افراد معلول است.
دواتگران اظهار كرد: در حوزه توانمندسازی معلولان و جامعه هدف بهزیستی ارتقای سلامت، افزایش آگاهی، آموزش و افزایش كمك به معیشت، شغل و مسائل اجتماعی و مشاركت اجتماعی و خودكفایی اقتصادی مورد تاكید است.
معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی به منظور شركت در كارگاه آموزشی، توجیهی كمیسیون پزشكی با حضور معاونان و كارشناسان توانبخشی منطقه 5 بهزیستی شامل استان های بوشهر،‌ فارس،‌ چهارمحال وبختیاری،‌ ایلام و هرمزگان به شهركرد سفر كرده است.
7360/6021
۰ نفر