۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82178744
T T
۰ نفر

دستگیری یك شهروند كویتی متهم به حمایت مالی از داعش

۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82178744
دستگیری یك شهروند كویتی متهم به حمایت مالی از داعش

تهران-ایرنا- روزنامه 'تایمز اف ایندیا' اعلام كرد :مقام های امنیتی كویت یك شهروند این كشور را كه در یك نوبت اقدام به سرمایه گذاری جهت انتقال چهار نوجوان هندی به عراق و سوریه جهت پیوستن به داعش نموده است ٬ دستگیر كردند.

به گزارش ایرنا ٬روزنامه الرای به نقل از این رسانه هندی نوشت: شهروند كویتی مذكور با نام اختصاری 'ع.ه.ع' پس از اعلام دستگاه اطلاعاتی هند ٬توسط مقام های امنیتی كویت دستگیر شده و به اقدام خود اعتراف كرده است.
این روزنامه در ادامه نوشت :مقام های امنیتی هند ٬چهار نوجوان این كشور را كه در ماه می سال 2014 میلادی به داعش پیوسته و در نوامبر همان سال به هند بازگشته بودند ٬دستگیر كرده و این افراد اعتراف كردند كه طی در سفری دینی كه توسط یك شهروند افغانی برنامه ریزی شده بود٬ به بغداد رفته و به دلیل بی پولی در عراق ماندگار شده بودند كه پس از هماهنگی هایی٬ یك افغانی ارتباط آنها را با شهروند كویتی برقرار كرده و وی مبلغ یك هزار دلار جهت سفر این چهار نوجوان به سوریه پرداخت نموده است.
روزنامه 'تایمز اف ایندیا' در ادامه نوشت :یكی از این چهار نوجوان در حمله ائتلاف بین المللی به سوریه زخمی شده و پس از دیدار با ابو همام العراقی وزیر جنگ داعش در استان رقه ت٬صمیم به بازگشت به هند می گیرد.
بر اساس نوشته روزنامه الرأی ٬ نیروهای امنیتی كویت شهروند كویتی را تا زمان شناسایی حلقه وصل وی با داعش و شیوه سرمایه گذاری دستگیر نكرده بودند.
خاورم*320**2041**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان