۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82177514
T T
۰ نفر
پایگاه خبری ایبنا به جمع رسانه های كشور پیوست/كمك به رسانه ها در تولید اطلاعات

تهران- ایرنا- پایگاه خبری اقتصاد و بانك ایران (ایبنا) با هدف ارایه تحلیل و اخبار مرجع در حوزه اقتصاد كلان، بازار پولی و بانكی كشور امروز (شنبه) با حضور مدیران بانكی در آستانه روز خبرنگار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این پایگاه خبری قرار است حوزه هایی چون بورس و بیمه، بانكداری الكترونیك و بانكداری بین الملل را نیز پوشش دهد.
علی دیواندری رییس پژوهشكده پولی و بانكی به عنوان مدیرمسئول این پایگاه خبری درباره ضرورت تاسیس این رسانه جدید گفت: روزانه نزدیك به 100 میلیون تراكنش در نظام بانكی انجام می شود كه بیش از جمعیت كشور است و نشان می دهد كه مردم هر روز با این نظام سر و كار دارند.
وی یادآور شد: ارتباط خرد و كلان عامه مردم با نظام بانكی و نیز ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن ضرورت اطلاع رسانی درست از نظام بانكی را بیش از پیش كرده بود.
دیواندری درباره اهداف تاسیس این شبكه خبری اظهار داشت: پیش از این نیز شاهد تاسیس پایگاه های خبری در سایر دستگاه های اجرایی بودیم كه می توان به فعالیت شانا در صنعت نفت، شادا در حوزه وزارت اقتصاد، سنا در حوزه بورس و شاتا در حوزه وزارت صنعت اشاره كرد.
دیواندری هدف از راه اندازی ایبنا را كمك به رسانه ها در زمینه تولید اطلاعات به صورت حرفه ای دانست و اظهار داشت: این شبكه به دنبال رقابت با دیگر رسانه ها نیست بلكه مرجعی برای بهره برداری اطلاعات خواهد بود.
مدیر مسئول ایبنا اظهار داشت: ایجاد رسانه مرجع و ارائه مطالب تحلیلی و خبری و ایجاد اتحاد و انسجام بین حوزه های اطلاع رسانی بانكی و اقتصادی از دیگر اهداف این شبكه خبری است.
دیواندری خاطرنشان كرد: یكی از بخش های این پایگاه خبری، ویدئوها و انیمیشن های حساب و كتاب است كه با رویكرد اقتصادی از حدود یك سال پیش تولید شده اند و اكنون در این پایگاه در دسترس عموم قرار می گیرند.
وی، اختصاص صفحه ویژه به بانك ها برای انتشار اخبار خود و راه اندازی كانال در شبكه های اجتماعی را از دیگر مزایای این پایگاه خبری عنوان كرد.

** ایبنا مكمل رسانه ها خواهد بود
«پیمان قربانی» معاون اقتصادی بانك مركزی نیز در این آیین، با تاكید بر اینكه اینبا جایگزین خبرگزاری ها نیست بلكه مكمل آنها در حوزه اقتصادی و بانكی است، اظهار داشت: انتظار داریم همه خبرگزاری ها و این خبرگزاری بتوانند تحلیل دقیق و سازنده در این حوزه ارایه دهند.
وی با اعلام حمایت بانك مركزی از خبرگزاری ها و ارایه تحلیل های درست از سوی آنها، از مدیران عامل بانك ها خواست فعال باشند زیرا امروز نظام بانكی بیش از هر زمانی نیازمند تحلیل و نقد سازنده است.
معاون اقتصادی بانك مركزی با اشاره به سرعت تحولات نظام بانكی در 15 سال گذشته تاكنون، اظهار داشت: نظام بانكی ما با وجود 35 بانك و موسسه اعتباری، بیش از 21 هزار و 300 شعبه و 220 هزار كارمند و جایگاه ویژه آن در اقتصاد مقاومتی نیازمند تجدید ساختار است كه گام نخست آن اصلاح نظام مالی است.
وی خاطرنشان كرد: در سال های آینده باید تحولات نظام بانكی را پشت سر بگذاریم كه در این زمینه، وجود شبكه خبری اقتصاد و بانك ایران برای خبررسانی درست به جامعه ضروری بود تا مردم را با این اصلاحات همراه كنیم.
وی با دعوت از بانك ها برای همكاری فعال با این شبكه بانكی، گفت: رسالت ایبنا نقد سازنده و به دور از حاشیه است تا اختبار دقیق و به به موقع در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، شبكه خبری اقتصاد و بانك ایران كه به همت پژوهشكده پولی و بانكی بانك مركزی راه اندازی شده است، به نشانی www.ibena.ir قابل دسترسی است.
در آیین رونمایی از این شبكه خبری، مدیران عامل بانك های دولتی و خصوصی، جمعی از فعالان رسانه و روابط عمومی بانك ها حضور داشتند.
اقتصام**2025 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ