۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82176970
T T
۰ نفر
سردار سلامی: اسلام در حال تغییر سیمای ژئوپولتیك جهان است

خرم آباد - ایرنا - جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران گفت: اسلام در حال تغییر سیمای ژئوپولتیك جهان و مناسبات جهانی است.

خرم آباد - ایرنا - جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران گفت: اسلام در حال تغییر سیمای ژئوپولتیك جهان و مناسبات جهانی است.
به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی روز شنبه درنشست با معاونان علمی و پژوهشی سپاه كشور در خرم آباد افزود: دوره رنسانس بر شانه های جهان اسلام استوار شده جایی كه نقش دانشمندان در پیشرفت علوم بشری از قرن هفتم تا دوازدهم را خارجیها عصر طلایی اسلام نام نهاده اند.
وی اضافه كرد: جهان اسلام به واسطه وجود دانشمندانی چون ابن سینا كه كتاب قانون او 700 سال در مراكز علمی جهان تدریس شد و خوارزمی كه الگوریتم را ازاو گرفته اند و جابرابن حیان، ابو نصر فارابی و الزهراوی پدر علم جراحی نوین به مركز علمی جهان تبدیل شد.
وی ادامه داد: در این بین تفكری كه معتقد بود مسلمانان باید تنها بر روی علوم دینی كار كنند و كار بر روی دیگر علوم به دیگران واگذار شود، حمله مغول ها و از بین رفتن متون و مراكز علمی و رنگ باختن علوم جهان اسلام در برابر اروپا بوده است.
جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران با بیان اینكه جهان در حال رجعت به طب ابن سینا است، اظهار كرد: هیچ گاه فكر نكنید كه اشكالات كوچكی كه به نظام گرفته می شود شكوه و عظمت انقلاب اسلامی را تحت تاثیر قرار می دهد.
سردار سلامی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی گفت: تمدن هایی كه بر ارزش صحیح و انسانی استوار نبوده اند جز اسارت و بردگی انسان، كشتار و قتل عام ثمره دیگری نداشتند.
وی بیان كرد: از این جمله می توان به تمدن غرب اشاره كرد كه پیشرفت های مادی را در اختیار دارد و هر چه پیشرفت می كند ابزارهای بشتری برای نابودی بشر به دست می آورد.
جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: با مشاهده ظهور و سقوط تمدن ها در می یابیم افول ارزش های اخلاقی و فاصله گرفتن از یك جامعه انسانی دچار فروپاشی آنها شده، كما اینكه غرب در این تناقض قرار دارد.
سردار سلامی افزود: بعد از انقلاب، اسلام در غرب با سرعت شگفت انگیزی گسترش یافت و سالانه 50 هزار نفر انگلیسی مسلمان می شدند، نام مبارك رسول خدا، فاطمه و اسما فراوان ترین نامی است كه برای خود و فرزندانشان انتخاب می كنند.
وی افزود: ظهور تكفیری های سناریوی غرب برای ایجاد نفرت ازاسلام و جلوگیری از گسترش این دین در جهان بود درحالیكه در مكتب ما كشتن یك انسان مانند كشتن تمام بشریت است.
جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز شاهد فروپاشی اخلاقی غرب و اروپا هستیم به نحوی كه خودشان اعتراف می كنند این جوامع غربی به دلیل غرق شدن در ابتذال در حال نابودی هستند.
به گفته وی دشمنان قصد داشتند نظم سیاسی خود را بر ما تحمیل كرده و ما را وادار كنند كه به اراده سیاسی آنها واكنش نشان دهیم و دوستان و دشمنان خود را بر اساس میل آنها انتخاب كنیم.
وی اضافه كرد: در حال حاضر مقیاس جنگ فرهنگی علیه ما نیز یك مقیاس جهانی است و یك جنگ جهانی فرهنگی اسلامی را علیه انقلاب اسلامی مشاهده می كنیم.
وی اظهار كرد: اكنون صدها شبكه ماهواره ای با ایجاد شبهه، تردید و القای ارزش های غربی به منظور سست كردن ارزش ها و ابتذال جوانان فعالیت می كنند.
جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران افزود: اگر در عرصه علمی و فناوری نیز دشمان علیه ما می جنگند، این جنگ هم جهانی است.
سردار سلامی با بیان اینكه راز حیات هر ملت در قوی شدن است، ادامه داد: دشمن در این جنگ به ترور دانشمندان هسته ای روی آورد.
وی گفت: در این راستا دو راه حل فراروی ملت ها وجود دارد، یا باید تسلیم اراده قدرت های بزرگ شد، با نقشه های سیاسی آنها در جهان همراهی كرد و به عناصر و المان فرهنگ دشمن واكنش مثبت نشان داد و یا باید به اندازه ای قوی بود كه در مقابل آنها جنگید و موفق زندگی كرد.
وی با تاكید بر اینكه راه سومی وجود ندارد، گفت: جمهوری اسلامی جنگ های مختلفی را در این 38 سال شاهد بوده و تمام نبردها برای تسلط نظام سلطه بر تمام عالم طراحی شده است.
جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران تاكید كرد: راه بقای پیشرفت، شرف، امنیت و رفاه ما همه در گرو قوی شدن است.
سردار سلامی بیان كرد: باید به اندازه شكل دهی به یك تمدن نوین برنامه سازی و قدرت سازی كنیم و هم اكنون نیز در حال پی ریزی یك تمدن هستیم.
وی گفت: نظام ما مدل نقش تمدن اسلامی است و جنگ دشمن نیز برای جلوگیری از شكل گیری ازاین مدل است چراكه اگر این مدل موفق شود قابلیت تكثیر پیدا می كند.
وی ادامه داد: مدل های موفق، جغرافیای تاثیر و شعاع نفوذ ایجاد می كنند و به سرعت بر هندسه قدرت جهان تاثیر می گذارند و نظام موازنه قدرت جهان را تغیر می دهند.
سردار سلامی اظهار كرد: ما به دنبال این هستیم كه در هندسه قدرت جهان یك ضلع موثر قاطع و قابل مشاهده باشیم چون دریافته ایم كه در این نظام جهانی ضعیف نابود می شود.
وی با بیان اینكه باید با قدرت از اراده دشمن عبور كنیم، افزود: باید برای تمدن سازی در جهان قدرتمند عمل كرد.
سردار سلامی گفت: بسیج علمی پرچمدار حركت علمی، تعیین كننده و سرنوشت ساز برای انقلاب و نظام ما هستند و مادامی كه حركات علمی و فناورانه به یك شبكه هم پیوسته تبدیل شود اثرگذاری آن افزایش می یابد.
وی افزود: انتقال تجربه، روش ها و سبك های علم و تبدیل آنها به فناوری و انتقال فناوری ها از ملزومات اساسی در حوزه شتاب گرفتن در عرصه پیشرفت های علمی است.
جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران تاكید كرد: با توجه به اینكه رهبری مساله جهاد كبیر را مطرح فرمودند نباید از كفار تبعیت كنیم و با گذشت 38 سال همچنان در جهاد كبیر قرار داریم.
سردار سلامی رمز وفقیت درجهاد كبیر را عدم تبعیت از دشمن دانست و ادامه داد: اگر از كفار تبعیت كنیم عقب مانده خواهیم ماند و بر اساس كلام قرآن دشمنان ما را به عقب برمی گردانند.
وی گفت: امروز دشمن عرصه اقتصادی را به یك جنگ علیه ما تبدیل كرده است و مقیاس این جنگ هم جهانی بوده و ایران هنوز تحت تاثیر اقتصادهای برتر قرار دارد.

***رشد فناوری در سپاه
وی همچنین گفت: تشكیل قرارگاه پیشرفت علمی در ستاد كل مطرح و پیگیری شده و محوریت آن با پیگیری های صورت گرفته به بسیج واگذار شد.
سردار سلامی بیان كرد: معاونت علمی و پژوهشی بسیج نیز در این راستا طرحی را تهیه كرده كه با تصویب آن در ستاد كل، هسته های مختلفی برای ایجاد این قرارگاه تشكیل و نیازهای كشور شناسایی می شوند.
وی افزود: موقعیت دانش و پژوهش و فناوری در مجموعه سپاه در حال رشد است اما باید جایگاه خوبی در برنامه پنج ساله برای این عرصه ایجاد كنیم.
نشست سه روزه سراسری معاونت های علمی، پژوهشی و فناوری سپاه در خرم آباد با هدف بازخوانی برنامه ها و سیاست گذاری های سال 95 آغاز شده است.
در این نشست معاونت های علمی، پژوهشی و فناوری در سه كارگروه اصلی تقسیم شده و استان های مختلف برنامه و گزارش كار خود را اعلام خواهند كرد.
7266/6060

سرخط اخبار استان‌ها