۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82174709
T T
۰ نفر
بازديد گردشگران تور رالي انگليس – مغولستان از اثر جهاني قنات قصبه گن

گناباد-ايرنا- دو زوج گردشگر عضو تور رالي انگلستان به مغولستان روز چهارشنبه در طول مسير از اثر جهاني قنات قصبه گناباد بازديد كردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گناباد اين دو زوج گردشگر انگليسي با حضور در شهرستان گناباد از تعدادي از آثار تاريخي و از جمله اثر جهاني قنات قصبه اين شهرستان و روستاي هدف گردشگري رياب بازديد كردند.
رئيس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري گناباد گفت: تاكنون گروههاي گردشگري از كشورهاي چك، آمريكا و انگليس در سال جاري و بدنبال به ثبت رسيدن قنات قصبه در فهرست آثار جهاني؛ از آن بازديد كردند.
رالي مغولستان كه از سال 2009 تاكنون هرساله با اهداف ماجراجويانه و كمك به امور خيريه برگزار مي شود.
رالي مغولستان امسال نيز در قالب 200 گروه از مبداء انگليس آغاز و پس از طي حدود 10 هزار كيلومتر و در مدت حدود 2 ماه و پس از عبور از مسيرهاي مختلف و آشنايي با جاذبه هاي فرهنگي و گردشگري و آثار جهاني كشورها به كشور مغولستان ختم مي شود.
در چهلمين كميته ميراث جهاني سازمان يونسكو در بيست و پنجم تيرماه سال جاري قنات قصبه گناباد از خراسان رضوي به همراه قنات هاي بلده خراسان جنوبي، زارچ و حسن آباد مشير مهريز در يزد، جوپار كرمان، اكبرآباد و قاسم آباد بروات و ابراهيم آباد در استان مركزي به ثبت جهاني رسيد.
2095/7545/6012
۰ نفر