۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82173112
T T
۰ نفر
استاندار يزد: مسئولان براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات آينده تلاش كنند

يزد - ايرنا - استاندار يزد بر تلاش جدي مسئولان استان براي جلب مشاركت حداكثري مردم در انتخابات آينده تاكيد كرد .

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي استانداري يزد، سيد محمد ميرمحمدي در در نشست هم‌انديشي با مديران‌كل ستادي استانداري با تأكيد بر اينكه همۀ بايد براي برگزاري انتخاباتي شايسته و در شأن مردم دارالعبادۀ يزد تلاش كنند، گفت: مردم استان يزد با آگاهي و اعتماد در انتخابات حضور مي يابند با اين حال لازم است دولت با اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي مشاركت مردم را افزايش داده و اعتماد عمومي را جلب كند.
استاندار يزد ادامه داد: آراي مردم امانت است، بايد پاسدار آراي مردم باشيم و هر كسي انتخاب شد از وي حمايت ‌كنيم.
ميرمحمدي با اشاره به در پيش بودن انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تأكيد كرد: لازم است از طريق آموزشِ افراد متخصص و توانمند و اطلاع‌رساني قوانين و مقررات به داوطلبان از طريق رسانه‌ها، نقش شوراها براي مردم تبيين شود.
ميرمحمدي زمان برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را 29 ارديبهشت ماه سال عنوان كرد و گفت: مردم در رخدادهاي مختلف پس از انقلاب مشاركت خود را به نمايش گذاشته اند و مسوولان هرچه صادقانه‌تر با مردم رفتار كنند، همراهي آنان بيشتر خواهد شد.
استاندار يزد افزود: شوراهاي اسلامي شهر و روستا در صورت اتحاد و همدلي مي توانند تصميمات بسيار كارسازي اتخاذ كنند و در جهت توسعۀ استان و شهرستان ها گام بردارند.
ميرمحمدي با بيان اينكه ما در قبال همه مردم‌ مسئول هستيم، ادامه داد: مديران استان با همدلي و همراهي فرآيند كار را تقويت كنند تا بتوانيم خدمات بهتري به مردم ارائه دهيم.
وي افزود: دربارۀ مباحث حزبي، جناحي و گروهي بايد به مردم حق داد كه هر يك مسئوليت اجتماعي و سياسي خود را انجام دهند و بدون ترديد، حضور بيشتر احزاب به افزايش مشاركت مردم كمك مي‌كند.
استاندار يزد در بخش ارتباطات و روابط عمومي پيشنهاد مشاور استاندار و مدير روابط عمومي استانداري مبني بر تشكيل شوراي تخصصي در روابط عمومي‌ها را مؤثر دانست و با تأكيد بر اينكه همۀ مديران مستندسازي را در نظر داشته باشند، ارزيابي روابط عمومي‌ها توسط وزارت كشور را مطلوب خواند.
ميرمحمدي با بيان اينكه امروز اطلاع‌رساني ملي و جهاني است و وسايل ارتباط جمعي نيز افزايش يافته، گفت: هيچ‌كس بيرون از فضاي ارتباطي و اطلاع‌رساني نيست و اكنون اطلاعات از چند جانب به مردم مي‌رسد و تشخيص آنان افزايش يافته است.
وي در خصوص مسائل محيط زيست و منابع طبيعي نيز بيان كرد: بهره‌برداري نادرست از معادن استان براي محيط زيست مشكل‌ساز شده است و در اين رابطه پهنه‌بندي‌ها را مشخص كرده‌ و آمايش سرزمين را در نظر گرفته‌ايم كه لازم است بهره‌برداري‌ از معادن به درستي انجام شود؛ براي نمونه، شيركوه يزد اگر 80 درصد طلاي خالص نيز داشته باشد، باز هم نبايد تخريب شود زيرا شيركوه رگ حيات استان است.
ميرمحمدي در زمينه امور اجتماعي و فرهنگي با بيان اينكه اين حوزه بسيار گسترده است و كارهاي بسيار زيادي بايد در اين بخش انجام شده، با تأكيد بر حضور فعالانه‌تر در محلات افزود: در صورتي كه چهره هاي شاخص فرهنگي و اجتماعي در محلّات حضور فعال نداشته باشند، آسيب‌هاي اجتماعي افزايش مي يابد.
استاندار يزد در بخش سياسي و اجتماعي با بيان ضرورت تعريف شاخص‌هاي ارزيابي براي فرمانداران و بخشداران، بر ارتباط همه‌جانبۀ مديران با ائمۀ جمعه تأكيد كرد و گفت: لازم است جلسات مشتركي با ائمۀ جمعه و جماعت داشته باشيم تا اگر با مشكلي مواجه شديم با همدلي و وفاق مشكلات حل شود.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود با تاكيد بر ارائه خدمات بهتر به مردم خاطرنشان كرد: هيچ چيز بهتر از وجدان راحت نيست و اميدواريم مديران دولت تدبير و اميد در استان با خدمت صادقانه به مردم و عشق و علاقه به انجام امور، وجداني آسوده‌خاطر براي خود در دوران خدمت و پس از آن رقم زنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد نيز در اين نشست با تأكيد بر اينكه ارتقاي امنيت در استان يكي از شاخص‌ترين موفقيت‌هاي استان در حوزۀ سياسي، امنيتي و اجتماعي بوده، گفت: دولت تدبير و اميد توانسته است با جلب اعتماد و مشاركت مردم در تأمين امنيت در جامعه موفق باشد.
محمدعلي طالبي در خصوص اهميت انتخابات سال آينده اظهار كرد: بايد بدون حاشيه و در مجاري قانون‌مند تمامي ظرفيت هاي استان را براي برگزاري انتخاباتي پرشور و اخلاق‌مدار مانند انتخابات پنجمين دورۀ مجلس خبرگان رهبري و دهمين دورۀ مجلس شوراي اسلامي به‌كارگيريم.
طالبي افزود: براي اينكه بتوانيم شوراهاي اسلامي شهر و روستايي توانمندي را در استان تشكيل دهيم بايد مردم احساس كنند فعاليت شوراها از جايگاه بالايي برخوردار است و نخبگان و افراد متخصص نيز عرصه را براي حضور خود در اين انتخابات فرآهم ببينند.
معاون هماهنگي امورعمراني استانداري يزد نيز گفت: حفظ محيط زيست از موضوعاتي است كه بايد به صورت جدي در استان دنبال شود و در همين راستا كوره‌هاي آجرپزي و ساير كارخانه‌ها يا با فيلتر مشغول به كار شده و يا فعاليت آنها متوقف شده است.
سيدمحمدرضا سيدحسيني ادامه داد: در دو سال گذشته يك‌هزار و 500 پروژه از سه هزار و 300 پروژه‌هاي استاني كه داراي كد بوده،‌ ساماندهي شده‌ و ساير پروژه‌هايي كه به صورت مداوم اعتبار مي‌گرفتند نيز تعيين تكليف شده‌است.
سيدحسيني با اشاره به كمبود آب در استان افزود: موضوع انتقال آب به استان با جدّيت در دستور كار قرار دارد، اما لازم است براي مديريت مصرف آب به‌ويژه در بخش كشاورزي فرهنگ سازي شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري نيز در اين نشست با بيان اينكه 716 مصوبه براي 716 واحد توليدي و صنعتي استان در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به تصويب رسيده، گفت: در اين ستاد موانع و مشكلات پيش‌روي صنعت و توليد در استان با تشكيل نشست‌هاي مستمر در حال بررسي و پيگيري مي‌باشد.
سيدعلي عزالديني خاطر نشان كرد: خدمات سرمايه‌گذاري و پهنه‌بندي اراضي كه قابليت سرمايه‌گذاري دارد، توسط يك كارگروه زيربنايي صورت گرفته و بر همين مبنا بزودي دفتر خدمات سرمايه‌گذاري استان افتتاح مي شود.
مديركل حوزۀ استاندار نيز در اين جلسه با اشاره به در پيش بودن هفتۀ دولت بيان كرد: اين هفته فرصتي مغتنم براي ارائۀ گزارش خدمات و فعاليت‌هاي دولت تدبير و اميد به مردم است.
عباس حيدري ادامه داد: رفع تحريم‌هاي ظالمانه عليه دولت و ملت ايران، كاهش تورم و اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت با وجود كمبود اعتبارات و امكانات از جمله اقدامات ارزشمند دولت يازدهم است كه در اين زمينه‌ها لازم است تحليل و تبيين لازم براي مردم و نخبگان انجام شود.
در ابتداي اين جلسه مديران بخش هاي مختلف استانداري گزارشي از فعاليت‌هاي اداره‌هاي‌ذكل تحت مسئوليت‌شان در سال 94 و سه ماهۀ اول سال‌جاري را ارائه كردند.
7536/ 6014/