معرفي برگزيدگان نهمين جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر/ معرفي آسمان پوتيني به جشنواره فجر

تهران- ايرنا- نهمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر، برگزيدگان خود را شناخت و هيات داوران نمايش آسمان پوتيني به كارگرداني علي نوريان را به دبيرخانه جشنواره بين المللي تئاتر فجر معرفي كرد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا، مراسم اختتاميه اين رويداد هنري روز چهارشنبه برگزار و آراي هيات داوران در سه بخش تئاتر صحنه اي، تئاتر خياباني و سرود به شرح زير اعلام شد:

الف) بخش خياباني:
** موسيقي:
فرهاد خسروآبادي و پويا موسوي از استان البرز براي آهنگسازي نمايش «آسمان پوتيني» شايسته تقدير شناخته شدند.

** طراحي فضا:
ازطراحي فضاي نمايش هاي «شاهنامه 59» اثر مصطفي كوليوندي از استان ايلام، «آسمان پوتيني» به كارگرداني علي نوريان از استان البرز و «يك شهر جديد» اثر علي چناراني از استان كرمانشاه تقدير شد.

** بازيگري:
مهدي پورعذار بازيگر نوجوان نمايش «كوچه هاي شهر من» از استان خوزستان و علي مجيدپور براي بازي در نمايش « باباي من» از استان آذربايجان شرقي مورد تقدير قرار گرفتند.
مصطفي كوليوندي از استان ايلام براي بازي درنمايش «شاهنامه 59» رتبه نخست بازيگري نهمين جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر را به خود اختصاص داد.
سيدحسن حسيني و مرتضي كريميان از استان البرز كه در نمايش «آسمان پوتيني» به ايفاي نقش پرداختند به طور مشترك دوم شدند و بهمن تقي پور از استان خوزستان بازيگر نمايش «رهسپار» به عنوان رتبه سوم معرفي و تقدير شد.

** طرح و ايده:
در اين بخش نمايش هاي «آسمان پوتيني» به كارگرداني علي نوريان از استان البرز، «شاهنامه 59» اثر مصطفي كوليوندي از استان ايلام و «يك شهر جديد» به كارگرداني بهاره سعيدي پناه از استان كرمانشاه به عنوان رتبه هاي اول تا سوم شناخته شدند.

** كارگرداني:
مالك آبسالان از استان ايلام براي كارگرداني نمايش «شاهنامه 59» رتبه نخست كارگرداني جشنواره را به خود اختصاص داد.
سيدحسن حسيني از استان البرز براي خلق نمايش «آسمان پوتيني» و مرتضي اسدي مرام از استان كرمانشاه براي كارگرداني نمايش «يك شهر جديد» به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم بخش كارگرداني شدند.

ب) بخش صحنه اي
** موسيقي:
ايمان سليح از استان خوزستان براي آهنگسازي نمايش «چند قدم تا پرواز» در بخش موسيقي شايسته تقدير شناخته شد.
محمد حاجي اقراري از استان آذربايجان شرقي نيز براي آهنگسازي نمايش «آن سه نفر» برگزيده شد.

** طراحي صحنه:
طراحي صحنه نمايش هاي «عكس سوخته» به كارگرداني سيد ابراهيم عمادي از استان مازندران، و «يه خط شادي دو خط غم» اثر حامد مهيني از استان بوشهر شايسته تقدير شناخته شدند.

** بازيگري:
در بخش بازيگري از بخش صحنه اي نهمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر سه نفر شايسته تقدير شناخته شدند كه عبارتند از: محمد حسين مهرزادي از استان مازندران بازيگر «عكس سوخته»، محمد ماندگاري از استان اصفهان بازيگر «معركه» و سيد جلال حسيني از استان خوزستان بازيگر «چند قدم پرواز».
رتبه نخست بازيگري نيز به عبدالحسين بناري از استان بوشهر براي بازي در نمايش «يه خط شادي دو خط غم» اختصاص يافت.
مالك آبسالان از استان ايلام براي ايفاي نقش در نمايش «تكرار» به عنوان رتبه دوم مورد تقدير قرار گرفت و رتبه سوم به طور مشترك به سپاس طباطبايي از استان كرمانشاه براي بازي در «جنك نمكي» و محمد نگراوي از استان خوزستان براي ايفاي نقش در «چند قدم تا پرواز» اختصاص يافت.

** نويسندگي:
محمد اسكندرزاده از استان كرمانشاه براي نويسندگي نمايش «جنگ نمكي» شايسته تقدير شناخته شد.
كريم عظيمي ججين از استان اردبيل نويسنده نمايشنامه «ما زنده ايم» رتبه نخست بخش نويسندگي را به خود اختصاص داد.
مرتضي اسدي مرام از استان خوزستان نويسنده نمايشنامه «چند قدم تا پرواز» و مجيد براتي از استان اصفهان نويسنده نمايشنامه «معركه» به ترتيب به عنوان نفرات دوم و سوم بخش نويسندگي معرفي و تقدير شدند.

** كارگرداني:
حامد مهيني از استان بوشهر كارگردان نمايش «يك خط شادي دو خط غم» رتبه نخست اين بخش را به خود اختصاص داد.
مصطفي بوعذار از استان خوزستان كارگردان «چند قدم تا پرواز» به عنوان رتبه دوم در بخش كارگرداني شناخته شد.
حميد حميدي از استان آذربايجان شرقي كارگردان نمايش «آن سه نفر» نيز براي اخذ رتبه سوم مورد تقدير قرار گرفت.
به گزارش ايرنا، نهمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر از 26 تا 30 تير 95 در استان البرز برگزار شد.
فراهنگ**9362** 1064