۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۷
کد خبر: 82156078
T T
۰ نفر
امنيت پايدار كشور حاصل مجاهدت هاي شهداي انقلاب است

سنندج- ايرنا- فرمانده سپاه استان كردستان گفت: امنيت پايدار كشور و استان كردستان با مجاهدت ها و رشادت هاي شهداي انقلاب به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا سردار محمد حسين رجبي روز سه شنبه در يادواره سردار شهيد قاسم نصراللهي و شهداي گمنام سيرانبند بانه كه در سالن ورزشي گلشهر بانه برگزار شد، افزود: مجاهدت هاي شهداي انقلاب امروز براي كشور و استان فرهنگي كردستان امنيت پايدار ايجاد كرده است.
او اظهار كرد: و شعاير اسلامي در زندگي مردم و در كشور ما محقق شود.
وي با بيان اينكه شهدا براي تحقق شعائر اسلامي مجاهدت كردند و يكي از شعائر اسلامي شهدا و مجاهدان في سبيل الله استكبار ستيزي و مبارزه با دشمان بوده است.
وي تصريح كرد: دشمن مستكبر با تجهيز مزدوران منطقه در راستاي تجزيه كردستان از كشور توطئه مي كردند.
سردار رجبي خاطر نشان كرد: براي اينكه توطئه دشمن محقق نشود مجاهدان في سبيل الله مانند شهيد نصراللهي و ياران اين شهيد بزرگ بهترين سرمايه وجودي خود را تقديم انقلاب و اسلام تقديم كردند.
وي شهيد نصرالهي را يكي از فرماندهان موفق شهرستان بانه معرفي كرد و افزود: براي رشادت هاي اين شهيد بزرگوار از وي ياد مي كنيم.
وي گفت: دو ويژگي شهيد نصراللهي سرلوحه كار رزمندگان در استان بود و بدون وقفه اهداف وي دنبال شده است.
اين مسئول ادامه داد: يكي از ويژگي هاي شهيد نصراللهي، مردم ياري و مردم دوستي بوده است و با همه مردم با فروتني رفتار مي كرد و حتي با خانواده دشمنان با تواضع و فروتني رفتار مي كرد.
وي اظهار كرد: شهيد نصراللهي از آموزه هاي اسلام الهام گرفته بود و اين خصوصيت اخلاقي بايد در ديگر رزمندگان وجود داشته باشد و اين شهيد بزرگوار را الگوي خود قرار دهند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توطئه هاي دشمنان منطقه گفت: كشور آل سعود كه مزدور اسرائيل و آمريكا است دشمني خود را آشكار كرده و در راستاي تحريك اشرار و ضد انقلاب قد علم كرده است.
وي افزود: رزمندگان اسلام در منطقه سروآباد درس بزرگي به دشمنان دادند كه فراموش نخواهد شد.
فرمانده سپاه كردستان خاطر نشان كرد: اقتدار و قدرت بازدارنده در كشور به بركت خون شهدا ايجاد شده كه جز آرمان هاي شهدا بود و به دشمن اجازه ندهيم در راستاي تجزيه طلبي اقدام كند.
در ادامه اين آيين فرمانده سپاه بانه گفت: يك حسينيه به مساحت 300 متر مربع و همچنين يك سرويس بهداشتي در يادمان هاي سيرانبند با همكاري اداره كار و تامين اجتماعي و بانك رفاه ساخته شده است.
سرهنگ يعقوب صفاري افزود: مردم وفادار بانه به تبعيت از 15 خرداد سال 42 دست به راهپيمايي زدند كه صدام بعثي راهپيماي مردم انقلابي بانه را به خاك و خون كشيد و در بمباران پانزده خرداد سال 63 در بانه 605 نفر شهيد شدند.
وي اظهار كرد: در شهرستان هزار نفر زائرسرا ايجاد شده و راهيان نوراز اين زائر سراها بهره خواهند برد.
سرهنگ صفاري افزود: سالانه 85 هزار نفر زائر از يادمان هاي شهرستان بانه ديدن مي كنند.
وي گفت: با توجه به بحث گردشگري كه در شهرستان مطرح است براي اين شهرستان با نظر گرفتن اولويت راهيان نور ظرفيت بيشتري در نظر گرفته شده است.
وي افزود: شهدا مانند شمعي هستند كه به چهار دور خود روشنايي مي دهد و امنيت پايدار شهرستان بانه به بركت خون 113 پيشمرگ مسلمان حاصل شده است.
شهيد قاسم نصرالهي يكي از فرماندهان سپاه بانه بود كه در سال 67 شهيد شد وي در زمان خدمتش در چندين عمليات درون مرزي و برون مرزي شركت كرد و اخلاق و رفتار اين شهيد بزرگوار در منطقه زبان زد خاص عام شده بود و هم اكنون همه مردم منطقه از ايشان به نيكي ياد مي كنند.
بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/6108

سرخط اخبار استان‌ها