۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82150873
T T
۰ نفر
توقف تجارت با تركیه/اثر منفی بر صادرات كالای ایرانی به اروپا

تهران- ایرنا- رئیس كنفدراسیون صادرات با یادآوری اینكه كل ترانزیت كالاهای صادراتی ایران به مقصد كشورهای اروپایی از تركیه انجام می شود، تاكید كرد كه از این بابت، شرایط كنونی آن كشور تاثیر منفی در صادرات كشورمان خواهد گذاشت.

محمد لاهوتی امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به شرایطی كه از شب گذشته در تركیه ایجاد شده، نگرانی هایی برای مبادلات تجاری ما بوجود آمده است.
وی ادامه داد: تركیه شریك تجاری اصلی ایران در كشورهای همسایه و مسیر ترانزیت كالاهای صادراتی ما به مقصد كشورهای اروپایی است.
وی افزود: مرز دریایی با امارات و مرز زمینی با تركیه مهمترین مرزهای ایران در حوزه مبادلات تجاری است.
رئیس كنفدراسیون صادرات گفت: اكنون تجارت ما با تركیه متوقف و كل مرزهای ما بسته است؛ به نظر می رسد در حالت خوش بینانه چند روزی این روند ادامه داشته باشد تا شرایط امنیتی تركیه به روال گذشته برگردد و بتوانیم همكاری هایمان را ادامه دهیم.
لاهوتی خاطرنشان ساخت: مسلم است كه اكنون جایگزین كردن كشورهای دیگر برای ترانزیت كالا هم در كوتاه مدت زینه بالایی دارد و هم امكان دارد زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
به گزارش ایرنا، به دنبال كودتای نافرجام بخشی از ارتش تركیه برای سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان، وزیر دادگستری تركیه اعلام كرد كه در جریان مهار كودتای نافرجام این كشور، دست كم بیش از90 نفر كشته و 1154 زخمی شدند.
اقتصام**9189** 2023
۰ نفر