۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82140134
T T
۰ نفر
پروازهای میان آمریكا و كوبا برقرار می شود

تهران - ایرنا - دولت آمریكا روز پنجشنبه برقراری خدمات پروازی تجاری برنامه ریزی شده از 10 شهر این كشور را به هاوانا پایتخت كوبا، تصویب كرد.

به گزارش اسوشیتدپرس از واشنگتن، پروازهای برنامه ریزی شده میان آمریكا و كوبا از حدود 50 سال پیش قطع شده بود.
آنتونی فاكس وزیر ترابری آمریكا اعلام كرد: هشت شركت هواپیمایی آمریكا از پاییز سال جاری میلادی (2016) مجموعا 20 پرواز رفت و برگشت روزانه را میان این كشور و پایتخت كوبا آغاز خواهند كرد.
این پروازها از شهرهای آتلانتا، شارلوت، كارولینای شمالی، هوستون، لس آنجلس، نیوارك، نیوجرسی، نیویورك، فلوریدا، میامی، فورت لادردیل، اورلاندو و تامپا به هاوانا، صورت خواهد گرفت.
شركت های هواپیمایی آمریكای مجری این طرح نیز آلاسكا، آمریكن، دلتا، فرانتیر، جت بلو، سوث وست، اسپیریت و یونایتد هستند.
به گزارش فاكس، این تصمیم پس از گذشته یك دوره 30 روزه برای اظهارنظر همگانی در باره آن، نهایی خواهد شد.
وزارت ترابری آمریكا ماه گذشته (ژ‍وئن) تصویب كرد كه شش شركت هواپیمایی این كشور، خدمات هوایی به مقصد دیگر شهرهای كوبا را از اول پاییز سال جاری، شروع كنند.
این در حالیست كه با وجود تسهیل اندك مقررات سفر شهروندان آمریكا به كوبا توسط دولت اوباما، هنوز هم بیشتر مردم آمریكا از نظر قانونی مجاز به سفر به كوبا نیستند.
شركت های هواپیمایی نیز موظف هستند پس از شروع پروازها به كوبا، علت رسمی سفر افراد را جویا شده و به مدت پنج سال در بایگانی نگهداری كنند.
12 مورد مجاز مسافرت اشخاص به كوبا شامل دیدارهای خانوادگی، تجاری رسمی و فعالیت های آموزشی و مذهبی است.
روابط رسمی میان دو كشور از دسامبر 2014 از سرگرفته شد.
تقریبا 160 هزار شهروند آمریكا تنها در سال گذشته (2015) برای اهداف گردشگری و صدها هزار كوبایی مقیم آمریكایی نیز برای دیدارهای خانوادگی به كوبا رفته اند.
این مصوبه دولت آمریكا در راستای تلاش های دولت باراك اوباما رئیس جمهوری این كشور برای عادی سازی روابط با كوبا به شمار می رود.
اروپام**1486**شب*1613

سرخط اخبار جهان