۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82138720
T T
۰ نفر
خسارت 601ميليارد توماني سرمازدگي و سيل در آذربايجان شرقي

تبريز- ايرنا - مديركل مديريت بحران آذربايجان شرقي، ميزان خسارت حوادث طبيعي غيرمترقبه از جمله سرمازدگي و سيل استان در سه ماهه امسال را شش هزار و 10 ميليارد ريال اعلام كرد.

خليل ساعي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه بيشترين خسارت به بخش كشاورزي استان وارد شده است، گفت: سيل روزهاي اخير به تاسيسات زيربنايي و تعدادي از واحدهاي مسكوني هم خسارت زد .
وي اظهاركرد: يكهزار و 220 ميليارد ريال از خسارت وارده مربوط به سرما زدگي هاي ابتداي سال جاري و چهار هزار و 790 ميليارد ريال مربوط به بارش هاي رگباري و سيل دو هفته گذشته است.
ساعي با اشاره به اينكه خسارت بخش هاي تحت پوشش بيمه از طرف شركت هاي بيمه گر جبران مي شود، اظهار اميدواري كرد بخشي از خسارت كساني كه بيمه نبوده اند توسط دولت پرداخت شود.
وي با اشاره به اينكه ميزان خسارت وارده به استان به سازمان مديريت بحران و سازمان مديريت برنامه ريزي اعلام شده است، گفت: نماينده هاي استان در مجلس شوراي اسلامي به جاي ارائه آمار نادرست مي توانند پرداخت غرامت به خسارت ديده ها را پيگيري كنند.
معصومه آقاپور نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرده است كه سيل و رگبار اخير در آذربايجان شرقي 700 ميليارد تومان خسارت زده است.
سيل ناشي از بارش هاي رگباري دو هفته گذشته در آذربايجان شرقي بيشترين خسارت را به شهرستان هاي شبستر ، كوزه كنان ، مراغه ، هشترود و بيرق تبريز وارد كرد.
3071/518/ 1257
۰ نفر