۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82135583
T T
۰ نفر
قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ در موعد مقررنهایی می شود

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مذاكرات برای نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای مسافری از شركت های ایرباس و بویینگ ادامه دارد، گفت: در موعد مقرر قرارداد نهایی بین ایران ایر و این دو شركت هواپیما سازی منعقد می شود.

عباس آخوندی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مذاكرات ما با این دو شركت هواپیماسازی در حال انجام است، اما فرایند نهایی شدن آن بسیار پیچیده است و باید تمام زوایای این قرارداد مشخص شود.

**بازارمسكن
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار مسكن افزود: آمارها نشان می دهد در سه ماهه نخست امسال پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسكن از بانك مسكن افزایش قابل توجهی داشته است.
آخوندی یادآورشد: در سه ماهه نخست سال جاری 21 هزار نفر برای دریافت تسهیلات خرید مسكن به این بانك مراجعه كرده اند كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد دارد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مدت بانك مسكن برای ساخت 15 هزار و 600 واحد مسكونی تسهیلات پرداخت كرده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: همه این آمارها نشان می دهد بخش مسكن كشور به خروج از ركود وارد شده و در این سه ماه بانك مسكن توانسته است تسهیلات خوبی را برای خرید و ساخت به متقاضیان پرداخت كند.
آخوندی بر توسعه رژیم پس انداز و تشكیل صندوق های پس انداز در نظام بانكی كشور تاكید كرد و گفت: رژیم پس انداز شوكی به بازار مسكن وارد نمی كند و عرضه اوراق رهنی می تواند بانك مسكن را در تجهیز منابع مورد نیاز كمك كند.
وی گفت: در مرحله نخست قرار شد سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی در بازار سرمایه عرضه شود اما پیشنهاد ما عرضه 100 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی است كه به تدریج در بازار سرمایه كشور عرضه خواهد شد.

**مالیات خانه های خالی
آخوندی درباره دریافت مالیات از خانه های خالی افزود: شناسایی و دریافت مالیات از خانه های خالی كاری بسیار سخت است و از محل آن دولت آنچنان درآمدی نخواهد داشت اما چون قانون است باید اجرا شود.
اقتصام**1108 **1561
۰ نفر