۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82131491
T T
۰ نفر

افتتاح و كلنگ زنی چند پروژه عمرانی در دیواندره

۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82131491
افتتاح و كلنگ زنی چند پروژه عمرانی در دیواندره

سنندج- ایرنا- چند پروژه عمرانی امروز پنجشنبه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان دیواندره افتتاح و عملیات ساخت چند پروژه دیگر نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیابان 24 متری واقع در میدان جدید امام(ره) و سیلوهای اداره تعاون و جهاد كشاورزی از طرح هایی است كه امروز كلنگ زنی شد.
ناصح عبدی طراح این معبر و سخنگوی شورای شهر دیواندره در ارتباط با این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: عرض این معبر 24 متر است و خیابان به نام تعاون نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینكه فاز اول تا خیابان 12 متری اجرا می گردد و فاز دوم تا خیابان ساحلی ادامه خواهد داشت، افزود: اعتبار مورد نیاز طرح در فاز اول 8 میلیارد ریال برآورد گردیده است.
سخنگوی شورا اظهار كرد: هدف از اجرای این خیابان تمركز زدایی از بافت فرسوده و ایجاد قدرت مانور طراحی شهری و هم چنین باز شدن گره ترافیكی شهر از بافت فرسوده شهری است.
در این مراسم محمد حسن زاده سرپرست شهرداری دیواندره با اشاره به تعریض این خیابان گفت: حدود دو میلیارد ریال برای تكمیل كارهای این پروژه از جمله حصاركشی، تملك واحدهای مسكونی، تخریب و بازسازی تاسیسات و ابنیه واقع در مسیر صرف شده است.
وی افزود: ادامه معبر و تملك هشت واحدمسكونی مبلغی معادل 13 میلیارد ریال برای اجرای این طرح لازم است.
یكی از طرح هایی كه امروز افتتاح شد میدان 'دایك' در ورودی دیواندره از طرف سقز بود.
محمد حسن زاده سرپرست شهرداری در خصوص پروژه میدان دایك گفت: مساحت عرصه این میدان در مجموع در زمینی به مساحت پنج هزار و 100 متر مربع است و عرصه اصلی میدان اجرا شده نیز مساحت 454 متر مربع می باشد.
وی اظهار كرد: آیتم های زیرسازی، جدول گذاری، محوطه سازی و تاسیسات مورد نیاز در مجموع هزینه ای بیش از دو میلیارد و 600 میلیون دربرداشته است.
اولین شهربازی شهر پوشیده با سرمایه گذاری برادران آقایی در پارك 22 گولان شهر دیواندره از دیگر طرح هایی بود كه افتتاح شد.
در این مراسم فواد آقایی سرمایه گذار طرح در مورد آن گفت: زمین این طرح توسط شهرداری به من اجاره شده است و تمامی سازه ها و ساختمان با سرمایه شخصی بنا شده و همچنین وسایل و امكانات شهربازی نیز خریداری گردیده است.
وی با بیان اینكه شهربازی در زمینی به متراژ هزار و 100 متر مربع و هزینه ای بیش از 9 میلیارد ریال ساخته شده است ، افزود: امكانات این شهربازی برای بازی كودكان تا بزرگسالان مهیا می باشد.
آقایی خاطرنشان كرد: با توجه به نبود شهربازی در دیواندره و كمبود فضاهای تفریحی و بازی برای بچه‌ها این طرح می ‌تواند این كمبود را جبران كند.
همچنین عملیات ساخت سایت تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره به همراه سه مدرسه خیرساز در شهرستان دیواندره آغاز شد.
سید احسن علوی و سید مهدی فرشادان نمایندگان حوزه سنندج دیواندره و كامیاران در مجلس شورای اسلامی، امیر قادری معاون عمرانی استاندار كردستان، جمشید اسدی مدیركل دفتر امور شهری استانداری كردستان، فرماندار دیواندره، اعضای شورای اسلامی و شهردار دیواندره و جمعی از مسئولین ادارات و مردم شهر دیواندره در این آیین حضور داشتند.

سرخط اخبار استان‌ها