۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82125452
T T
۰ نفر
شب قدر مناسب ترین فرصت برای نزدیك شدن به خداست

اردبیل - ایرنا - امام جمعه نیر با بیان اینكه شب های قدر فرصت مناسبی برای شست و شوی جان و دل انسان هاست گفت: شب های قدر بهترین زمان برای پذیرش توبه به درگاه الهی و پرهیز از گناه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، حجت الاسلام میكاییل مقدسی در مراسم احیای شب نوزدهم قدر افزود: در شب های قدر درب های توبه و استغفار باز است و خداوند بندگان خود را مورد اكرام ویژه قرار می دهد.
او اظهار كرد: مطالب و روایات در زمینه شب های قدر و فضایل آن بسیار زیاد است و باید قدر لیالی نورانی را بدانیم و از بركات آن استفاده كنیم.
وی افزود: شب قدر زمینه‌ خودسازی و پاكی از آلودگی‌ها را برای انسان‌ها فراهم می‌آورد و بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است.
حجت الاسلام مقدسی با بیان این كه در طول سال ، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی ‌رسد بیان كرد: این شب ، شب نزول قرآن و شب فرود آمدن ملایكه است و احیای شب های قدر از هزار ماه بهتر است.
وی افزود: ماه مبارك رمضان ، ماه تقویت و تحكیم انس با ولایت و امامت است كه باید همه این ها را در شب های قدر به خوبی دنبال كنیم.
وی با تاكید بر لزوم كمك به فقرا و نیازمندان در ماه مبارك رمضان گفت: یكی از مهم ترین آموزه های دینی كه قرآن كریم در موراد مختلف همواره بر آن تاكید داشته و مسلمانان را به آن توصیه كرده كمك به نیازمندان و فقرا در جامعه است.
به گزارش ایرنا ، مراسم شب قدر با حضور پرشور مردم در مساجد و حسینیه های نیر و كوراییم برگزار و شب زنده داران در این شب با خواندن دعای جوشن كبیر با چشمانی پر اشك به درگاه خدا استغفار كردند.
شكوه معنوی این مراسم روحانی با بر سر گرفتن قرآن كریم و شفیع قرار دادن این كتاب آسمانی دو چندان شد و مومنان با دل ‌های شكسته و اشك ‌ریزان برای مغفرت گناهان ، عزت و پایداری اسلام ، رفع مشكلات مسلمانان ، سرافرازی میهن اسلامی و شفای بیماران را دعا كردند.
شهرستان نیر در 30 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7116/6018

سرخط اخبار استان‌ها