۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82124013
T T
۰ نفر

كشف سكه هاي طلا و نقره مربوط به دوران ساساني

۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82124013
كشف سكه هاي طلا و نقره مربوط به دوران ساساني

تهران - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از كشف و ضبط تعدادي سكه و اشياي مربوط به ادوار مختلف تاريخي خبر داد.

به گزارش ايرنا از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سردار سرتيپ دوم پاسدار رحمت الهي گفت: برابر اعلام فرمانده يگان حفاظت استان زنجان، در پي كسب اخبار واصله از دوستداران ميراث فرهنگي مبني بر خريد و فروش اشياي تاريخي فرهنگي و با توجه به اهميت آن، بلافاصله موضوع در دستور كار يگان حفاظت استان قرار گرفت.
وي افزود: در اين راستا ضمن تشكيل تيم ويژه بررسي و تحقيق و به محض تاييد و احراز صحت خبر با هماهنگي مقام قضايي استان و همكاري عوامل انتظامي، اكيپي زبده از نيروها به سرپرستي فرمانده يگان حفاظت به محل عزيمت كرد كه در عملياتي مستقل ضمن دستگيري متهم، تعدادي سكه و اشياي تاريخي از وي كشف و ضبط شد.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح كرد: در اين عمليات ضمن دستگيري يكي از قاچاقچيان اشياي عتيقه، تعداد 273 قطعه سكه سيمين به مقدار تقريبي 225 گرم، سكه شكسته به تعداد سه عدد از جنس طلا، يك عدد نشان طلا با نقش اژدها، ظرف نقره اي با روكش طلا، دو عدد سنجاق سر از جنس نقره كشف و ضبط شد.
به گفته وي، بر اساس نظر كارشناسان ميراث فرهنگي، همه اشياي مكشوفه اصل و متعلق به دوره هاي تاريخي ساساني و اسلامي است.
الهي افزود: فرد دستگير شده به همراه پرونده متشكله جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي استان دلالت و پيگيري موضوع در دستور كار يگان حفاظت استان قرار گرفت.
فراهنگ ** 1880 ** 1071

سرخط اخبار فرهنگ