۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82117156
T T
۰ نفر
ایجاد پارك علم و فناوری در توسعه كهگیلویه و بویراحمد موثر است

یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد و راه اندازی پارك علم و فناوری در توسعه همه جانبه این استان به ویژه در زمینه اقتصادی و علمی موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست بررسی موانع و مشكلات ساخت پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با تعامل لازم و عزم جدی مسئولان اجرایی و روسای دانشگاه های این استان هر چه سریعتر پارك علم و فناوری در استان ایجاد و راه اندازی شود.
وی بیان كرد: تمامی استان های كشور سال هاست كه دارای پارك علم و فناوری هستند در حالی كه كهگیلویه و بویراحمد هنوز آن را ایجاد و راه اندازی نكرده است.
خادمی اظهار كرد: تا هفته آینده بررسی های لازم برای واگذاری ساختمان در حال احداث دانشگاه پیام نور كهگیلویه و بویراحمد واقع در جاده یاسوج - شیراز و روستای سرآبتاوه به دانشگاه یاسوج برای ساخت پارك علم و فناوری این استان انجام شود.
وی عنوان كرد: مسئولان دانشگاه یاسوج نیز ساختمان مناسبی را به عنوان جایگزین به دانشگاه پیام نور كهگیلویه و بویراحمد واگذار كنند.
خادمی ابراز داشت: اعتبار، تجهیزات و امكانات مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به طور مستند و در قالب كتابچه ای مطرح می شود.
وی افزود: استانداری كهگیلویه و بویراحمد نیز آماده پیگیری مسائل و مشكلات موجود بر سر راه ایجاد و راه اندازی پارك علم و فناوری این استان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا دیگر متولیان كشوری است.
خادمی گفت: وجود پارك علم و فناوری در كهگیلویه و بویراحمد آثار و نتایج متعددی به دنبال داشته و موجب دلگرمی هر چه بیشتر نخبگان علمی و محققان این استان برای انجام فعالیت های پژوهشی و افزایش میزان تجاری سازی و تبدیل ایده ها به ثروت در استان خواهد شد.
در این نشست راهكارهای كمك به ایجاد پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان دانشگاه یاسوج، پیام نور و آزاد اسلامی بررسی شد.
7535/6162