انتقاد هنیه ازرویكرد كشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی/ اسرائیل گویی بخشی از یك ائتلاف سنی - عربی است

تهران-ایرنا- اسماعیل هنیه معاون دفتر سیاسی تشكیلات حماس از رویكرد برخی كشورهای عربی برای عادی سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی وی در خطبه امروز خود در مسجد فلسطین غزه گفت: امروز متاسفانه وضعیت به گونه ای است كه گویی رژیم صهیونیستی بخشی از یك ائتلاف سنی - عربی در منطقه است و برخی كشورهای عربی برای برقراری روابط با این رژیم به رقابت با یكدیگر پرداخته اند.
وی ادامه داد: قبلا صحبت از پروسه صلح در قبال عادی سازی روابط با این رژیم بود ولی حالا در وضعیتی قرار گرفته ایم كه عادی سازی را بر فرایند صلح مقدم می دارند.
هنیه اضافه كرد: برخی كشورهای عربی در تلاش برای عادی سازی روابط با این رژیم بدون هیچ هزینه ای برای طرف مقابل هستند .
وی با اعلام مخالفت خود با طرح صلح پیشنهادی فرانسه گفت: با هر پیشنهادصلح دیگری كه در ادامه و مكمل طرح های تسویه و كوتاه آمدن از خواست های فلسطینیان باشد، مخالفیم .
هنیه تاكید كرد: بازگشت فلسطینیان به میز مذاكرات با رژیم صهیونیستی بازگشت به چرخه باطل شكست و امتیازدهی و كوتاه امدن از اصول و مبانی ثابت و حقوق حقه فلسطینیان است.
پاریس در سوم ماه جاری میلادی (۱۴ خرداد) میزبان نشستی برای احیای روند موسوم به صلح خاورمیانه بین فلسطینیان و رژیم اشغالگر قدس با حضور نمایندگان ۲۴ كشور با هدف از سرگیری مذاكرات بین دو طرف تا پاییز سال جاری بود.
مذاكرات مذكور درآوریل سال ۲۰۱۴ میلادی و درپی اعلام مخالفت قطعی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با متوقف كردن شهرك سازی ها و ایجاد دو كشور مستقل در سرزمین فلسطین و آزاد كردن فلسطینیان زندانی در بند این رژیم؛ متوقف شده بود.
دوشنبه هفته گذشته نیز وی مجددا مخالفت قاطع خود را با طرح صلح پیشنهادی اعراب به عنوان مبنای مذاكرات با فلسطینیان كه متضمن عقب نشینی این رژیم از مناطق اشغالی سال ۶۷ ؛بلندی های جولان و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی به كشورشان است، اعلام كرد ومدعی شد: كشورهای عربی باید تجدیدنظرها واصلاحاتی در طرح پیشنهادی خود مطابق با خواست های رژیم صهیونیستی انجام دهند.
اتحادیه عرب این اظهارات نتانیاهو را رد كرده و غیرقابل قبول اعلام كرد.
معاون دفتر سیاسی حماس همچنین ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره ورود به جنگی جدید علیه غزه گفت: نیروهای مقاومت فلسطین امروز از هر زمان دیگری نیرومندتر شده اند؛ مقاومت غزه پیروزمندانه معادله بازدارندگی را تحمیل و رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی وادار كرد.
مسوولان رژیم صهیونیستی هر از چندگاه تهدید با آغاز جنگی جدید علیه نوار غزه می كنند و ارتش این رژیم نیز همه روزه به بهانه جستجو برای كشف كانال های زیرزمینی نیروهای مقاومت در مجاورت مرزهای غزه قدرت نمایی می كنند.
شبك ۶۰۰۲ **1917
۰ نفر