۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82101679
T T
۰ نفر
پيشكسوت قرآني: صرفه جويي در تجليل از نخبگان قرآني معنا ندارد

تهران- ايرنا - حافظ كل قرآن و داور بين المللي مسابقات قرآني با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب، گفت: صرفه جويي براي تجليل از خادمان قرآني معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار معارف ايرنا شهريار پرهيزكار عصر يكشنبه در مراسم نكوداشت خود در خبرگزاري فارس اظهار كرد: اين مراسم تجليل از من نيست، بلكه تجليل از قرآن است و بابت نوكري هاي من در ساحت قرآن كريم است.
وي با بيان اينكه بايد بهترين تجليل هاي مادي و معنوي براي تشويق مردم به سوي قرآن صورت گيرد، گفت: در سال 60 قرار بود به عنوان حافظ قرآن به همراه هياتي به ليبي برويم و رهبر معظم انقلاب در آن زمان چند ماه پس از ترور با شنيدن اين خبر خواستند تا به ملاقات ايشان برويم.
پرهيزكار اضافه كرد: وقتي خدمت ايشان رسيديم آياتي از قرآن را تلاوت كرديم و حضرت آيت الله خامنه اي به اعتماديان سرپرست وقت سازمان اوقاف گفتند: هرچقدر براي قرآن خرج كنيد مطلقا اصراف محسوب نمي شود و صرفه جويي در اين مساله معنا ندارد و لذا هرجا كه مسئولان را مي بينم اين سخن را نقل مي كنم.
اين پيشكسوت قرآني گفت: در مسابقات عربستان كه در سال 71 برگزار شد، عربستان سعودي يك تو دهني خورد و ناچار شد حافظ ايران را به عنوان حافظ برتر معرفي كند و خدا را شاكرم كه اين توفيق را به من داد.

** مسئولان فرهنگي تاثير اهداي جوايز قرآني را جدي بگيرند
پرهيزكار با اشاره به نحوه آشنايي خود با جلسات قرآني از ديدار با اولين استاد خود پس از 30سال شگفت زده شد و گفت: اولين آياتي كه حفظ كردم آيات ابتدايي سوره مومنون بود و هنوز جايزه آن مسابقه را كه پس از يك ماه تلاش در ماه مبارك رضان صورت گرفت هيچگاه فراموش نمي كنم.
وي به مسئولان فرهنگي سفارش كرد كه تاثير اهداي جايزه در اين زمينه را جدي بگيرند و گفت: بايد عالي ترين مسائل مادي و معنوي براي قرآن باشد و تجليل از چهره هاي قرآني به خاطر نوكري آنان در حوزه قرآن است.
در اين مراسم حنانه خلفي حافظ خردسال قرآن كريم كه سال گذشته در محضر رهر معظم انقلاب و همچنين رييس جمهوري به تلاوت آياتي از قرآن كريم پرداخته بود، برنامه اي را اجرا و صلوات خاصه امام رضا (ع) را قرائت كرد.
در ادامه اين مراسم با حضور حجت الاسلام محمدرضا شهيدي پور پيشكسوت قرآني، محمد رضا خرميان و امين پويا قاريان بين المللي قرآن، رحيم قرباني رييس مركز دارالقرآن بسيج استان تهران، عبدالرئوف اديب زاده اولين استاد پرهيزكار و سيد نظام الدين موسوي مديرعامل خبرگزاري فارس از مقام استاد پرهيزكار تجليل شد و در ادامه حنانه خلفي خافظ خردسال قرآن و تيمور پرهيزكار پدر شهريار پرهيزكار مورد تجليل قرار گرفتند.
در اين مراسم همچنين هدايا و لوح هاي تقديري از سوي دارالقرآن بسيج، مديرعامل خبرگزاري فارس و لاله افتخاري نماينده سابق مجلس به شهريار پرهيزكار اهداء شد.
همچنين علاوه بر امضاي تمبر يادبود مراسم نكوداشت شهريار پرهيزكار، سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد: امتياز معنوي ترتيل استاد پرهيزكار را خريداري مي كند.
فراهنگ**1003**1540**1027

سرخط اخبار فرهنگ