۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82101577
T T
۰ نفر
نكوداشت اساتيد و نخبگان قرآني از مهمترين وظايف رسانه هاست

تهران- ايرنا- يك داور بين المللي قرآن گفت: نكوداشت اساتيد و نخبگان قرآني يكي از مهمترين وظايف رسانه هاست، زيرا رسانه ها و مطبوعات از بركات قرآن و عترت رشد كرده و توانسته اند در جامعه نفوذ كلام پيدا كنند.

به گزارش خبرنگار معارف ايرنا، حجت الاسلام محمدرضا شهيدي پور عصر يكشنبه در مراسم نكوداشت استاد شهريار پرهيزكار در محل خبرگزاري فارس افزود: تجليل از چهره هاي قرآني از وظايف موسسات و نهادهاي خبري است و بايد تلاش كرد تا همانگونه كه خبرگزاري فارس از اين نخبه قرآني تجليل كرده، به تدريج از همه اساتيد قرآني قدرداني شود.
وي با اشاره به سابقه دوستي خود با شهريار پرهيزكار گفت: از ويژگي هاي پرهيزكار مي توان به اخلاق، شجاعت گفتار و شهامت در بيان نظرات وي اشاره كرد كه حتي انتقادهاي او براي ما شيرين است.
اين داور بين المللي قرآن در ادامه گفت: پرهيزكار بهترين ترتيل قرآن را در سن 20 سالگي ارائه داد و يكي از دلايل تاثيرگذاري ترتيل وي در جامعه اين بود كه حافظ قرآن بود و در فصاحت، تجويد و معنامحوري يك ترتيل منحصر به فرد ارائه كرد.
وي افزود: توجه به معنا و مفهوم در حين تلاوت و ترتيل از ديگر ويژگي هاي پرهيزكار است و ترتيل وي بايد مبناي تحقيق و پژوهش جامعه قرآن قرار گيرد و زواياي آن بررسي شود.
شهيدي پور از توجه پرهيزكار به مسائل آموزشي و پژوهشي قرآن نيز تجليل كرد و گفت: اين استاد قرآن در تدريس و بيان قواعد تجويدي بسيار خوب ظاهر شد.
اين پژوهشگر قرآن همچنين گفت: پرهيزكار همواره مورد عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب بوده به گونه اي كه هرگاه در مراسم ماه مبارك رمضان كه جامعه قرآني به حضور رهبر معظم انقلاب مي رسند، حضرت آيت الله خامنه اي دليل غيبت پرهيزكار را جويا مي شدند.
سيدنظام الدين موسوي مديرعامل خبرگزاري فارس نيز در اين مراسم گفت: اگر تجليلي براي پرهيزكار صورت مي گيرد به واسطه قرآن و تمسك به كلام الهي است و ما هرچه داريم از دولت قرآن است، ولي بايد بدانيم چنين عرصه اي جايگاه هر كسي نيست و نيازمند مجاهدت ها و چشم پوشي از خوشگذراني هاي دنيايي است.
وي پرهيزكار را شهريار حفظ و شهسوار ترتيل ايران دانست و گفت: پرهيزكار زندگي خود را وقف قرآن كرد و خدا به او اين توفيق بزرگ را داده است و لذا كمتر مي بينيم كه يك قرآن پژوه در حوزه ترتيل و حفظ حضور داشته باشد و با چهره پرهيزكار آشنا نباشد.
موسوي با اشاره به توطئه هاي دشمنان ايران مبني بر اينكه ايرانيان در زمينه حفظ و قرائت ناتوان هستند، اظهار داشت: پرهيزكار توانست ايران را در سطح جهاني و در مسابقات بين المللي سرافراز كند.
عبدالرئوف اديب زاده اولين استاد پرهيزكار در اين مراسم با ذكر خاطراتي از نحوه حضور پرهيزكار در 40 سال پيش و نحوه برنده شدن وي در كلاس پنجم خاطراتي را بيان كرد كه مورد توجه حاضرين قرار گرفت.
در اين مراسم گروه همخواني قدر، اشعار و ابياتي را در وصف پيامبر اكرم (ص) و امام زمان (ع) به زبان عربي و فارسي قرائت و در ادامه دعاي ختم قرآن را تلاوت كردند.
در اين مراسم چهره ها و پيشكسوتان قرآني همچون حجت الاسلام محمدرضا حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدحسين محمدزاده مدير راديو قرآن، علي سرابي قائم مقام شوراي عالي قرآن، محمد بنيادي، ولي يار احمدي، حسين ساري، هادي فروزان و برخي قاريان همچون احمد ابوالقاسمي، امين پويا، حبيب صداقت و برخي پيشكسوتان همچون مهدي سيف، محمدرضا خرميان و رحيم قرباني مركز قرآني بسيج استان تهران حضور داشتند.
فراهنگ**1003**3061**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ