۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82098382
T T
۰ نفر
كلینیك درمان ناباروری شهركرد با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

شهركرد - ایرنا - كلینیك درمان ناباروری حضرت زهرا سلام الله علیها شهركرد روز پنجشنبه با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال وبختیاری در آئین بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی استان گفت: كلینیك درمان ناباروری استان با كمك خیران سلامت ساخته شده كه برای ساخت آن 6.5 میلیارد ریال و برای تجهیز آن 315 میلیون ریال هزینه شده است.
مرتضی هاشم زاده چالشتری افزود: این كلینیك با زیربنای 635 مترمربع در دو طبقه ایجاد شده كه یك طبقه آن نیز مركز سلامت جامعه است و تجهیز و راه اندازی آن 4.5 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
بهره برداری از طرح نوسازی بخش لیزر بیمارستان هاجر شهركرد از دیگر برنامه های صبح امروز وزیر بهداشت در شهركرد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال وبختیاری در خصوص این مركز گفت: این مركز با زیربنای 650 مترمربع بخشی از بیمارستان هاجر به شمار می رود كه نوسازی شده است.
هاشم زاده در خصوص وضعیت خدمات رسانی در بیمارستان هاجر شهركرد یادآور شد: ظرفیت رسمی تعداد تخت های این بیمارستان 355 تخت است كه به دلیل كثرت تعداد مراجعان هم اكنون 370 تخت فعال در این مركز درمانی وجود دارد.
وی ادامه داد: بخش كودكان این بیمارستان نیز از نظر فضا، تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه كودكان باید توسعه پیدا كند، زیرا در شرایط موجود پاسخگوی نیاز استان نیست.
هاشم زاده در خصوص خدمات رسانی به مادران باردار در استان با تاكید بر ایجاد مركز نگهداری از مادران باردار پرخطر افزود: در سال جاری 15 مادر با بارداری پرخطر در استان شناسایی شده اند كه ضرورت ایجاد مركز نگهداری از این افراد را دو چندان كرده است.
در جریان سفر وزیر بهداشت به استان چهارمحال و بختیاری تعدادی از طرح انجام شده توسط انجمن خیران سلامت استان و دانشگاه علوم پزشكی مورد بهره برداری قرار گرفت كه مركز درمان ناباروری در شهركرد از مهمترین این طرح ها بود.
بهره برداری از یك جایگاه اورژانس فوریت های پزشكی خیری از دیگر طرح های مورد بهره برداری با حضور وزیر بهداشت بود.
وزیر بهداشت علاوه بر افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی كه با مشاركت خیران و دانشگاه علوم پزشكی استان ایجاد شده، از امكانات درمانی و بیمارستانی مركز استان چهارمحال و بختیاری دیدن كرد.
/7360/ 6014/
۰ نفر