۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82091046
T T
۰ نفر
طنز اجتماعي، بداخلاقي‌ها را از جامعه دور مي‌كند

تهران-ايرنا- يك طنز پرداز مي گويد: وجود طنز اجتماعي در جامعه، افراد را از گرفتار شدن در بداخلاقي و انتقادهاي تند و ناراحت كننده دور مي كند.

عليرضا لبش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا با بيان اينكه پرداختن به طنز براي داشتن جامعه سالم مفيد است، افزود: طنزپرداز در عين حال سعي مي كند در جريان مشكلات جامعه باشد و با زبان خود آنها را مطرح كند، تا شايد گره اي از آنها باز شود.
وي با بيان اينكه بايد در استفاده از هر مطلبي تحت عنوان طنز جلوگيري كرد، اظهار داشت: در بسياري اوقات در طنزگويي به اشتباه دچار هجو و هزل مي‌شويم و خودمان نيز نمي دانيم.
لبش، با اظهار تاسف از اينكه اصول طنز فاخر توسط برخي از طنزپردازان رعايت نمي شود، ادامه داد: در اشعار و مطالب طنزپردازان بي احترامي و فكاهي بيشتر به چشم مي خورد و اين باعث رواج بداخلاقي در جامعه است كه بايد اصلاح شود و به سمت طنز فاخر حركت كنيم.
اين شاعر با بيان اينكه دفتر طنز حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي بايد سعي كند با تشكيل برنامه هاي آموزشي، طنزپرداز را به سوي توليد طنز فاخر سوق دهد، گفت: طنزپردازان كشور همواره به فضايي براي خواندن مطالب خود نياز دارند و بايد از جانب نهادهاي متولي اين امر جدي گرفته شود.
لبش افزود: بايد با دعوت از شاعران حرفه اي و استفاده از اتاق فكري متشكل از طنزپردازان جوان و پيشكسوت در محافل ادبي، سعي شود اهميت طنز در اجتماع به دوران اوج خود بازگردد.
اين طنزپرداز با اشاره به اينكه سرودن چند بيت شعر طنز، ملاك طنزپرداز ناميدن فرد نيست، اظهار كرد: بسياري از شاعران در طول فعاليت هنري خود چند بيتي هم شعر طنز سروده اند ولي اين تنها ملاك نيست، بلكه يك طنزپرداز، نه از روي تفنن بلكه به دليل نقشي كه در وجود خود احساس مي كند، سعي دارد در جريان مشكلات جامعه باشد و با زبان خود آن ها را مطرح كند تا شايد گره اي از كار آن ها باز شود.
لبش تاكيد كرد: مسئولان نيز با كاهش محدوديت ها براي فعالان حوزه طنز و حمايت از فعالان طنز فاخر كشور و همچنين تدارك برنامه هاي متنوع شعرخواني در اين حوزه مي توانند گوشه اي از مشكلات طنزپردازان را كم كنند.
فراهنگ**9022**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ