۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82087014
T T
۰ نفر

طرح تفصيلي گناباد نيازمند هفت هزار ميليارد ريال

۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82087014
طرح تفصيلي گناباد نيازمند هفت هزار ميليارد ريال

گناباد- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر گناباد با بيان اينكه اجراي كامل طرح تفصيلي گناباد نيازمند هفت هزار ميليارد ريال است خواستار توجه بيشتر مسئولان ذيربط نسبت به تحقق اين امر شد.

سيد حسين پورهاشمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا كمبود اعتبار را از مشكلات مهم اجراي طرح جامع تفصيلي گناباد دانست و گفت: اين مساله منجر به بروز مشكلاتي در اجراي طرحهاي عمران شهري شده است.
وي افزود: به دليل كمبود منابع اعتباري، امكان خريداري املاك و مستغلات و زمينهاي مردم در طول مسير اجراي طرحهاي كمربندي وجود ندارد.
وي اظهار كرد: تنها براي احداث كمربندي 36 متري و 100 متري در گناباد به عنوان يكي از ضرورتهاي توسعه شهري، 420 ميليارد ريال مورد نياز است.
پورهاشمي گفت: به دليل نبود جاده كمربندي وسايل نقليه سنگين براي عزيمت به ديگر نقاط مجبور به عبور از برخي معابر عمومي اين شهر از جمله بلوار عدالت مي شوند كه اين امر تنگناهايي براي مردم ايجاد كرده است.
وي افزود: هر طرح جامع تفصيلي هر 10 سال يكبار مورد بازنگري قرار مي گيرد و اين طرح در گناباد از سال 1385 آغاز شده و در سالجاري در صورت تامين اعتبار چهار ميليارد ريالي بازنگري مي شود.
وي اظهار كرد: درصورت تخصيص اين اعتبار و بازنگري در اجراي طرح تفصيلي با هزينه اي به مراتب كمتر از 20 تا 30 درصد مشكلات روند اجراي آن كاهش مي يابد.
رئيس شوراي اسلامي گناباد گفت: اعتبار شهرداري گناباد در سالجاري 110 ميليارد ريال است كه 60 درصد آن را اعتبار عمراني و 40 درصد را اعتبارات جاري تشكيل مي دهد.
وي ابراز اميدواري كرد 100 ميليارد ريال اين مبلغ امسال محقق شود تا با مشاركت بيشتر مردم نسبت به پرداخت عوارض شاهد خدمات بهتر در توسعه و عمران شهري باشيم.
وي افزود: شركت آب و فاضلاب شهري گناباد بيش از ميزان مصوبه شوراي اسلامي اين شهر هزينه آب بها را افزايش داده است.
پورهاشمي اظهار كرد: شوراي اسلامي گناباد تصويب كرده بود كه هزينه دريافتي بابت هر ليتر آب از مشتركان در سالجاري از 6 به 8.5 ريال افزايش يابد ولي شركت آب و فاضلاب اين مبلغ را به 12 ريال افزايش داده است.
وي با بيان اينكه شركت مزبور براساس مبلغ تعيين شده توسط شركت آب و فاضلاب كشور اقدام به افزايش هزينه هاي آب بها كرده است گفت: هر گونه افزايش نرخ آب بها و انشعاب هاي آن در هر منطقه بايد با تصويب شوراهاي اسلامي باشد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به نياز شهروندان، شوراي اسلامي گناباد پيشنهاد افزايش تعداد ايستگاه هاي برداشت آب اين شهر از دو به هفت ايستگاه را مطرح كرده است.
رئيس اداره آب و فاضلاب شهري گناباد هم به خبرنگار ايرنا گفت: افزايش قيمت آب بها در اين شهر بر اساس ابلاغ وزارت نيرو از دي ماه سال گذشته اجرايي شده است.
رياضي افزود: افزايش قيمت آب بها با مصوبه مجلس شوراي اسلامي و ابلاغ وزارت نيرو اعمال مي شود و شوراهاي اسلامي تنها بر اجراي طرحهاي عمراني و بازسازي شبكه هاي آب شهري نظارت دارند.
شهرستان گناباد با 85 هزار نفر جمعيت در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي و 287 كيلومتري مشهد قرار دارد.
2095/ 6053