۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82072606
T T
۰ نفر
پرورش روحيه جهادي بسيجيان مهمترين عامل در چيرگي بر دشمنان است

اروميه- ايرنا- فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) گفت: شعار و ايده روحيه جهادي در درون همه اقشار بسيج نهفته است و بايد اين روحيه را پرورش داد و و از آن در هر مكاني و زماني از كارهاي اقتصادي گرفته تا فرهنگي و رزم بهره برد.

سردار سرتيپ محمدتقي اوصانلو روز جمعه در آيين صبحگاه اقتدار بسيجيان اروميه با اشاره به ايستادگي مردم ايران اسلامي در مقابل متجاوزان عراقي افزود: توان دفاعي و ايستادگي رزمندگان جمهوري اسلامي در دوران جنگ تحميلي دشمنان انقلاب و نظام را متحير كرده بود و امروز نيز بسياري از افراد از روحيه بالاي جهادي نيروهاي ما شگفت زده اند چرا كه هر فرد رزمنده ايراني برابر صد نفر توان ايستادگي و مقاومت دارد.
وي اضافه كرد: در طول دوران دفاع مقدس ما يك وجب از خاك كشور را به دشمني كه داراي حمايت غرب و شرق بود، نداديم.
سردار اوصانلو اظهار كرد: ما راه مقاومت و مبارزه را ياد گرفتيم و امروز ثمره همه دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس را به عينه مي بينيم.
فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) گفت: امام راحل(ره) در دوران دفاع مقدس بعد از پذيرش قطعنامه پيش بيني كرده بودند كه دشمنان دست از سر ملت ايران بر نخواهند داشت چرا كه اسلام همواره منافع و دستاوردهاي آنها را تحت تاثير قرار مي دهد.
سردار اوصانلو اضافه كرد: امروز آمريكا در كشورهاي مختلف به وسيله مزدورانش تلاش مي كند تا صداي اسلام به جهانيان نرسد و جمهوري اسلامي تنها مانده و حتي نابود شود.
فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا (ع) بيان كرد: فرزندان ايران اسلامي كه در سالهاي دفاع مقدس با جان و دل مي جنگيدند، ديروز در خرمشهر و امروز به شكلي ديگر به دفاع مشغولند و آمريكا و صهيونيستها را به خاك مذلت مي نشانند.
وي گفت: هم اكنون رسانه هاي مختلف درصدد ناموفق نشان دادن عمليات رزمندگان اسلام در منطقه خان طومان سوريه هستند در حالي كه اين روستا تنها سه درصد از تصرفات رزمندگان در جنوب حلب بوده است.
سردار اوصانلو ادامه داد: در خان طومان همه دشمن وارد ميدان مبارزه شد و ما مي بينيم كه آمريكايي ها، عربستاني ها و قطري ها كمك هاي بسياري به تروريستها ارائه مي كنند و تجهيزات خود را در اختيار آنها قرار مي دهند.
وي با بيان اينكه امام راحل (ره) در سال امضاي قطعنامه به ملت ايران درباره تهديدات دشمنان و تداوم آن هشدار داده بودند، گفت: هشدار امام (ره) را نبايد در باره افزايش دشمني هاي استكبار با ايران اسلامي فراموش كرد چرا كه دشمن هرگز دست از سر ما و اسلام بر نمي دارد.
فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) بيان كرد: ما راه مبارزه و مقاومت را آموخته ايم و دشمنان امروز ما همان دشمنان ديروز هستند.
سردار عابدين خرم فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي نيز در اين رزمايش گفت: بسيج بنيه پايدار مردمي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي محسوب مي شود و به قول رهبر معظم انقلاب، بدنه فعال ملت است كه هر جا باشد در آنجا آحاد ملت و چكيده ملت حضور دارد.
وي با بيان اينكه بسيج هميشه لبيك گوي فرامين رهبري است، بيان كرد: بسيج پشتوانه عظيمي براي منافع ملي و اهداف متعالي انقلاب اسلامي به شمار مي رود كه به اقيانوس پايان ناپذير ملت وصل شده است.
سردار خرم اظهار كرد: امروز بسيج آماده است تا فرامين فرمانده و رهبر معظم انقلاب را به بهترين وجهي عمل كند و دين خود را به شهدا و جانبازان ادا كند.
در ادامه صبحگاه اقتدار بسيجيان و گردانهاي الي بيت المقدس، نيروهاي گردان امام علي(ع) به اجراي نمايشهاي رزمي پرداخته و با حضور مسوولان آذربايجان غربي و نمايندگان مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي از تعدادي از بسيجيان و خانواده هاي جانبازان و شهدا با اهداي لوح سپاس تجليل شد.
رزمايش 30 هزار نفري گردانهاي الي بيت المقدس آذربايجان غربي در دو مرحله و از روز گذشته در سراسر استان آغاز شده است.
7125/1905

سرخط اخبار استان‌ها