۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82064607
T T
۰ نفر
هشدار سازمان هواشناسی كشور نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی كشور نسبت به بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در برخی از استان ها هشدار داد.

به گزارش ایرنا، نقشه های پیش یابی هواشناسی گذر سامانه بارشی را در بعد از ظهر و اوایل شب در روزهای شنبه تا دوشنبه این هفته نشان می دهد و انتظار می رود این سامانه موجب بارش باران، در برخی نقاط به شكل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در جنوب غرب، دامنه های البرز و زاگرس، شمال شرق و شرق كشور در مدت مذكور شود.
بررسی نقشه های هواشناسی حاكی است روز شنبه هجدهم اردیبهشت ماه شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شرق كرمانشاه، ایلام، مركزی، تهران، البرز، قزوین، ارتفاعات كرمان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهیم بود.
امروز همچنین تحت تاثیر این سامانه بارشی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استانهای لرستان، جنوب همدان و شمال خوزستان. وزش باد شدید جنوبی در اردبیل و پاره ای از نقاط گیلان دور از انتظار نخواهد بود.
روز یكشنبه (فردا) شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان های همدان، مركزی، نیمه غربی اصفهان، تهران، البرز، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات كرمان خواهیم بود.
سازمان هواشناسی كشور نسبت به بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و شمال سمنان هشدار داد تا هموطنان اقدام های مورد نیاز را در این استان ها به عمل آورند.
روز دوشنبه این هفته رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اصفهان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات كرمان، جنوب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس پیش بینی شده است. براساس این گزارش، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در خراسان رضوی و شمال سمنان دور از انتظار نیست.
همچنین به علت وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در این شرایط بویژه در مناطق كوهستانی و دره های پر شیب توصیه می شود برای جلوگیری ازبرخورد صاعقه و كاهش خسارات هموطنان احتیاط لازم را به عمل آورند.
اقتصام**1108 **1561
۰ نفر