۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82061468
T T
۰ نفر
اعمال سياست هاي غيركارشناسي بزرگترين ضربه را به آموزش وپرورش وارد كرد

نوشهر- ايرنا - عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت : اعمال برخي از سياست ها و طرح هاي بدون مطالعه و دورانديشي ازسوي مسئولان دوره هاي گذشته بزرگ ترين ضربه به نظام تعليم و تربيت در كشور وارد كرد.

قاسم احمدي لاشكي روز چهارشنبه در همايش تجليل از معلمان در اردوگاه افسران شهيد رسولي نوشهر حذف دانشگاه هاي تربيت معلم و بكارگيري نيروي انساني در وزارت آموزش و پرورش و اجراي طرح 3-3-6 را به عنوان مصداق روشني از بي تدبيري مسئولان دوره هاي گذشته در حوزه تعليم و تربيت در كشور معرفي كرد.
وي گفت : امروز وضعيت آموزش و پرورش مناسب نيست و چنين اتفاقاتي در حقيقت نتيجه بي تدبيري و كم توجهي مسئولان دوره هاي گذشته بوده است و بايد براي حفظ كرامت معلمان اين قشر تاثيرگذار در نظام اسلامي چاره اي انديشيد.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار اخير با فرهنگيان مبني برآنكه معلمان كارهاي دشوار را با سرمايه هاي مادي اندك بردوش گرفته اند ، ادامه داد : سخنان گوهر بار رهبري فرزانه نشانه آن است كه بايد به اين قشر زحمت كش و بي ادعاي جامعه بيش از پيش توجه شود.
نماينده مردم شهرستان هاي نوشهر ، چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي گفت : امروز دولت بايد در سايه هم افزايي با مجلس شوراي اسلامي براي حل مشكلات معيشتي و پرداخت بدهي مطالبات معلمان بازنشسته برنامه ريزي كند.
احمدي لاشكي با اشاره به روند روز افزون جمعيت دانش آموختگان جوياي كار در كشور افزود : در چنين شرايطي افزايش رشته هاي تحصيلي در دانشگاه ها گره اي از مشكلات دراين حوزه را حل نخواهد كرد.
وي گفت كه اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در تلاش هستند طرح رتبه بندي معلمان به معناي واقعي در وزارت آموزش و پرورش را دنبال كند تا معلمان بتوانند از مزاياي آن بهره مند شوند.
فرماندار نوشهر نيز گفت : نبايد نقش تاريخ ساز معلمي در تاريخ بشريت را فراموش كرد و بنابراين حمايت همه جانبه از اين قشر بي ادعاي جامعه برهمه مسئولان ادارات و نهادها يك وظيفه است.
علي شادمان از بخشدار و اعضاي شوراهاي اسلامي بخش مركزي بواسطه برگزاري چنين همايشي در اين شهرستان قدرداني كرد.
مديرآموزش و پرورش نوشهر نيز با گراميداشت ياد و خاطره استاد فرهيخته شهيد مطهري و روز معلم به بخشي از اقدامات در سال تحصيلي 94 و 95 در اين شهرستان پرداخت و به كارگيري تعداد 32 نفر از نيروهاي خريد خدمات آموزشي در قالب حق التدريسي ، راه اندازي دفتر مجمع خيران ، برگزاري نخستين نشست شوراي معاونان اداره كل آموزش و پرورش مازندران و برگزاري كنگره بزرگ آسيب شناسي را از جمله اقدامات صورت گرفته در اين ايام در اين شهرستان معرفي كرد.
نورالدين كوچ پيده ، اجراي طرح جوانان خوارزمي با هدف كمك به اقتصاد مقاومتي ، كسب رتبه هاي ممتاز چهار واحد آموزشي در سطح كشور و اجراي طرح هاي مطالعات نوروزي را از ديگر اقدامات دراين مدت در اين شهرستان برشمرد.
در پايان با اهداي لوح تقدير از 28 نفر از معلمان نمونه شهرستان نوشهر تجليل بعمل آمد.
شهرستان نوشهردرغرب مازندران واقع است.
7078 /1602/6097

سرخط اخبار استان‌ها