۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82060043
T T
۰ نفر

برنامه های جشنواره موسیقی نواحی در كرمان اعلام شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82060043
برنامه های جشنواره موسیقی نواحی در كرمان اعلام شد

كرمان - ایرنا - سرپرست دبیرخانه نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برنامه های نخستین روز این جشنواره در كرمان را اعلام كرد.

امیر اخلاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس جدول زمانبندی، جشنواره موسیقی نواحی ایران ساعت 10 روز جمعه هفدهم اردیبهشت با اجرای بخش راویان اصالت كه بخش تخصصی است در سالن هلال احمر كرمان آغاز می شود.
وی افزود: همزمان با این برنامه در باغ شاهزاده ماهان گروه های لرستان، یاسوج و جیرفت اجرای عمومی دارند و ورود برای همه افراد آزاد است.
وی بیان كرد: برنامه های جشنواره در عصر روز جمعه و از ساعت 17 تا 19 با نشست تخصصی و حضور اهالی موسیقی و با شركت اساتیدی همچون هوشنگ جاوید، كیوان پهلوان و فواد توحیدی در باغ موزه هرندی شهر كرمان ادامه پیدا می كند.
سرپرست دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی ایران ادامه داد: همزمان با اجرای عمومی در ساعت 20 تا 22 توسط گروه های لرستان و یاسوج در بوستان مادر كرمان، نشست تخصصی فیلم را در هتل پارس با حضور علیرضا قاسم خان داریم.
وی گفت: اجرای پیشكسوتان برای عموم مردم توسط گروه های تبناك، تبریز، گلناز، شاهو، مهرگان، خراسان و سنندج ساعت 20 تا 22 در خانه شهر كرمان از دیگر برنامه های روز نخست جشنواره است.
اخلاقی اظهار كرد: جشنواره موسیقی نواحی نخستین روز در شهرستان های بم با اجرای گروه های مازنداران، وصال شیروان، بهبهان، اخوان و فازان رامشك و در شهرستان رفسنجان توسط گروه های ژین، میسان، بیداد، محمود آباد، خاك، امید نرماشیر و شورون ادامه می یابد.
وی گفت: ورود به تمامی بخش های جشنواره موسیقی نواحی ایران برای عموم آزاد است و بلیط فروشی انجام نمی شود.
وی افزود: فهرست برنامه در سه هزار نسخه چاپ و بین مردم توزیع خواهد شد.
سرپرست دبیرخانه نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران تصریح كرد: بین گروها رقابت وجود ندارد و هر گروه شركت كننده با استانداردهای قومیت خود داوری و مقایسه می شود.
وی ادامه داد: فریدون شهبازیان و علیرضا قاسم خان در روز نخست میهمان ویژه جشنواره موسیقی نواحی هستند.
نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور 170 هنرمند و پیشكسوت موسیقی 17 تا 20 اردیبهشت در استان كرمان برگزار می شود.
7437/3028

سرخط اخبار استان‌ها