همكاری های كشتیرانی و حمل و نقل دریایی ایران و قزاقستان آغاز شد

تهران- ایرنا- همكاری شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شركت «كا.تی.زد اكسپرس» قزاقستان (KTZ Express) آغاز شده است و این كشور با ساخت پایانه های بارانداز در بندرعباس و بندر اینچه برون فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل مشترك دریایی توسعه می دهد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ تهران- آستانه با سرمایه گذاری مستقیم، همكاری های دوجانبه را افزایش می دهند و سفر رئیس جمهوری قزاقستان به تهران آغاز دور جدیدی در روابط دو كشور است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری قزاقستان برای سفری رسمی فردا (دوشنبه) در تهران حضور می یابد.
بر پایه اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری ایران در قزاقستان از سوی گروه صنعتی «كاوه» با كارخانه ساخت تولید پودر سودا شكل می گیرد.
شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و شركت سرمایه گذاری غدیر نیز با شركت معدنی «جِی.اس.سی» (Jsc» قزاقستان سرمایه گذاری مشترك خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری قزاقستان برای سفری رسمی فردا (دوشنبه) در تهران حضور می یابد. بیشتر كارشناسان انتظار دارند دور تازه ای در روابط تهران و آستانه آغاز و روابط دو كشور مستحكم تر شود.
براساس آمار منتشر شده از سوی گمرك جمهوری اسلامی ایران، میزان مبادلات تجاری دو كشور در سال 1393 معادل 354 میلیون دلار بود كه ارزش صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران به ترتیب 187 و 167 میلیون دلار ثبت شد.
اقتصام**9189**1961
۰ نفر