در دیداربا ولید المعلم/ بوتفلیقه:امیدوارم سوریه به زودی از بحران عبوركند

دمشق – ایرنا - « عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر در دیدار با « ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه ابراز امیدواری كرد كه سوریه به زودی از بحران عبور كند و نقش طبیعی خود را در منطقه و جهان از سر بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بوتفلیقه در این دیدار بعداز دریافت نامه همتای سوری خود از المعلم خواست تا سلام گرم او را به بشار اسد برساند.
براساس این گزارش، نامه رئیس جمهور سوریه به همتای الجزایری او كه المعلم آن را تسلیم كرد، درباره آخرین تحولات و اوضاع سوریه برای اطلاع رهبریت الجزائر است.
رئیس جمهور سوریه در این نامه ابراز امیدواری كرده است تا دمشق بتواند از تجربه الجزایر در زمینه آشتی داخلی و وفاق استفاده كند.
بوتفلیقه و المعلم در این دیدار كه روز چهارشنبه در كاخ ریاست جمهوری الجزایر برگزار شد، در باره آخرین تحولات منطقه ، بحران سوریه و پیروزی هائی كه ارتش عربی سوریه در میدان نبرد با تروریست ها كسب كرده است، گفت وگو كردند.
تلاش ها برای حل بحران سوریه و مبارزه با آفت ویرانگر تروریسم كه همه جهان و منطقه از جمله سوریه و الجزایر از آن رنج می برند، محور دیگر مذاكرات وزیر خارجه سوریه با رئیس جمهور الجزایر بود.
در این دیدار، « فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه كه المعلم را در سفر به الجزایر همراهی می كند، حضور داشت.
المعلم صبح چهارشنبه هم با « رمطان لعمامره» همتای الجزائری خود دیدار كرد و دو طرف بر موضع مشترك دمشق والجزیره در مقابله با تروریسم و ضرورت احترام به حاكمیت و ثبات دو كشور برادر تاكید كردند.
وزیران خارجه سوریه و الجزایر در باره همكاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی ، فنی و آموزشی گفت وگو و توافق كردند كه نشست كمیته پیگیری درخلال دو هفته آینده برگزار شود.
المعلم و لمعامره همچنین در باره مواضع سیاسی سوریه و الجزایر در قبال تحولات و رخدادهای منطقه ای و جهانی گفت وگو و بر ادامه رایزنی های دو جانبه تاكید كردند.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان