۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82016585
T T
۰ نفر
فاز اول صحن حضرت زهرا(س) در كنار حرم علی(ع) افتتاح شد

نجف اشرف - ایرنا- اولین قسمت از بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) در ضلع غربی حرم مطهر امام علی (ع)، پیش از روز چهارشنبه با حضور مقام هایی از دو كشور ایران و عراق از جمله آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این قسمت بخشی از پروژه صحن حضرت زهرا (س) است كه در دو قسمت زیارتی و غیر زیارتی در زمینی به مساحت 6 هكتار ، معادل 60 هزار متر مربع ، با زیربنایی معادل 218 هزار متر مربع ، از سال 90 كار ساخت آن شروع شده است.
امروز چهارشنبه ، قسمت اول بخش زیارتی این پروژه كه سرجمع 100 هزار متر مربع ، شامل شبستان، مسجد، رواق و بخش های خدماتی ویژه زائران است ، به بهره برداری رسید.
بخش زیارتی این پروژه ظرفیت پذیرش 100 هزار نمازگزار را دارد و در بخش خدماتی نیز 900 چشمه سرویس بهداشتی برای آن پیش بینی شده است.
هزینه این پروژه كه در ضلع غربی حرم شریف علوی در حال تكمیل است، از طریق كمك های مردمی و نذورات ایرانی ها تامین شده است.
در بخش غیر زیارتی نیز كه در مساحتی حدود 118 هزار متر مربع در حال ساخت است، بخش هایی شامل حوزه و كتابخانه ، بخش اداری و دارالضیافه ، پاركینگ و سرویس های بهداشتی را در بر می گیرد.
در مراسم افتتاح این پروژه ، علاوه بر رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، برخی شخصیت های ایرانی از جمله آیت الله كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام محمد محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حسن پولارك رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و دیگر مدیران و مسئولان این ستاد حضور داشتند.
همچنین این مراسم با حضور برخی مقام ها و شخصیت های عراقی از جمله شیخ 'عبدالمهدی كربلایی' نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه كربلا ، 'نزار حبل المتین' رییس عتبه علوی و مسئولان محلی نجف همراه بود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص اجرای پروژه صحن حضرت زهرا (س) به خبرنگار ایرنا گفت این صحن برای 30 سال آینده پاسخ گوی نیاز زائران در بخش رفاهی خواهد بود و در خصوص زمانبندی اتمام كامل پروژه گفت، عید غدیر امسال كل بخش زیارتی این پروژه در 3 طبقه افتتاح می‌شود و یك سال و نیم دیگر برای كل پروژه در نظر گرفته شده كه قسمت های غیر زیارتی نیز به آن اضافه خواهد شد.
خاورم*4*353*1770*1579

سرخط اخبار جهان