۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81993833
T T
۰ نفر
معاون كنسولي وزارت خارجه ايران و وزير امور مهاجرين افغانستان ديدار كردند

كابل - ايرنا - معاون امور كنسولي، مجلس و امور ايرانيان وزارت امور خارجه و وزير امور مهاجرين افغانستان درباره پناهجويان افغان در ايران و نشست مشترك همكاري هاي كنسولي ايران و افغانستان ديدار و گفت وگو كردند.

به گزارش ايرنا، «سيد حسين عالمي بلخي» وزير امور مهاجرين افغانستان در اين ديدار از برگزاري موفقيت آميز انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در ايران ابراز خرسندي كرد و آن را به ملت و دولت ايران تبريك گفت و افزود كه دو كشور افغانستان و ايران داراي مشتركات تاريخي و فرهنگي ريشه دار هستند و به همين خاطر در ملاقات با مسئولان ايراني احساس مي كند كه با يك هموطن ديدار و گفت وگو كرده است.
سومين نشست همكاري هاي كنسولي ايران و افغانستان فردا (سه شنبه) با حضور «حسن قشقاوي» معاون وزير خارجه ايران و همتاي افغان وي و شماري ديگر از مقام هاي افغانستان در كابل برگزار مي شود.
'عالمي بلخي' و 'حسن قشقاوي' در ديدار امروز درباره نشست همكاري هاي كنسولي دو كشور به تبادل نظر پرداختند و ابراز اميدواري كردند كه نشست فردا نتايج پرباري را براي دو كشور به همراه داشته باشد.
ايران و افغانستان داراي روابط نزديك هستند و ميليون ها شهروند افغان در سه دهه گذشته به ايران سفر كرده اند و حدود سه ميليون نفر از آنان هم اكنون در ايران بسر مي برند.
شمار زيادي از اتباع افغان به دليل پرداخت هزينه كمتر از طريق زميني و به صورت غيرقانوني وارد ايران مي شوند و مسئولان ايران از مقام هاي افغان خواسته اند تا ترتيبي اتخاذ كنند تا شهروندان افغان از سفر غيرقانوني به ايران پرهيز كنند و در صورت تمايل به عزيمت به ايران ؛ از راه هاي قانوني استفاده كنند.
معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان وزير خارجه ايران قرار است صبح فردا با رئيس مجلس نمايندگان افغانستان نيز ديدار و گفت وگو كند. سپس در نشست مشترك همكاري هاي كنسولي دو كشور حضور يابد.
اساق*1610**1392

سرخط اخبار جهان