۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹
کد خبر: 81991714
T T
۰ نفر
فرماندار: پرونده استیضاح شهرداركرمانشاه به هیات حل اختلاف ارجاع می شود

كرمانشاه - ایرنا - فرماندار كرمانشاه گفت: پرونده استیضاح شهردار كرمانشاه به هیات حل اختلاف استان كرمانشاه ارجاع می شود.

فضل الله رنجبر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در جریان استیضاح شهردار كرمانشاه توسط اعضای شورای شهر، بخش نخست مراحل استیضاح یعنی تذكر توسط رئیس شورا رعایت نشده بود.
وی افزود: براساس ماده 80 قانون تشكیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا، مصوبات شوراها پس از تصویب برای بررسی و تطبیق با قوانین و مصالح عمومی به فرمانداری ارسال می شود.
رنجبر یادآور شد: متعاقب وصول صورتجلسه شورای اسلامی شهر كرمانشاه بلافاصله كمیته انطباق مصوبات تشكیل جلسه داد و پس از بررسی های لازم و با توجه به مفاد ماده 73 قانون تشكیلات و وظایف شوراها، با اكثریت نظر اعضا و نیز براساس نامه مورخ سوم اسفند 94 از سوی رئیس شورای شهر (تصدیق موضوع)، كمیته انطباق به این نتیجه رسید كه بخش نخست مراحل استیضاح كه تذكر توسط رئیس شورای شهر بود، مراعات نشده است.
فرماندار كرمانشاه گفت: به همین دلیل پس از مشورت و بررسی های لازم، به مصوبه شورا مبنی بر استیضاح شهردار، ایراد قانونی وارد شد بدین صورت است كه شورای شهر می تواند در نخستین جلسه ظرف مدت 10 روز نظر كمیته انطباق مصوبات فرمانداری را بررسی كند یا چنانچه بر مصوبه قبلی اصرار نماید، مطابق قانون باید مصوبه به هیات حل اختلاف برای رسیدگی ارجاع شود در غیر این صورت شورا باید مراحل قانونی را مراعات و طی كند.
وی ادامه داد: از همین رو و به دلیل اصرار شورا بر اجرای مصوبه خود (بركناری شهردار كرمانشاه)، پرونده مذكور به هیات حل اختلاف برای رسیدگی بیشتر ارجاع خواهد شد.
فرماندار كرمانشاه تاكید كرد: فرمانداری تلاش می كند بدون حمایت از فرد خاصی؛ در روند استیضاح شهردار قوانین بخوبی رعایت شود.
عبدالرضا شعبانی در 13 اردیبهشت امسال و در یكصد و سی و هفتمین جلسه شورای شهر با كسب هشت رای از 15 رای اعضای این شورا و پس از تایید وزارت كشور به عنوان شهردار كرمانشاه انتخاب شد اما اعضای شورای شهر كرمانشاه حدود 10 روز پیش در جلسه ای شهردار كرمانشاه را عزل كردند.
7458/8066

سرخط اخبار استان‌ها