۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴
کد خبر: 81964448
T T
۰ نفر
صنعت هوانوردی ایران به 160 فروند هواپیمای 100 نفره نیاز دارد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: ایران برای فعال كردن همه فرودگاه های خود به 160 فروند هواپیمای 100 نفره نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، علی عابدزاده روز دوشنبه در همایش بین المللی توسعه صنعت هوایی و فروگاهی ایران در محل هتل آزادی تهران افزود: تا كنون از ظرفیت 50 فرودگاه كشور استفاده نشده است اما با استفاده از هواپیماهای كوچك صد نفره می توانیم تمام فرودگاه های بزرگ و كوچك خود را در مناطق مختلف كشور فعال كنیم.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری تاكید كرد: این سازمان از هرگونه سرمایه گذاری شركت های داخلی و خارجی در صنعت هوانوردی كشور حمایت می كند تا بتوانیم زمینه های توسعه صنعت هوانوردی كشور را فراهم كنیم.
به گفته عابدزاده، ظرفیت ها و فرصت های همكاری زیادی در این بخش بین شركت های داخلی و خارجی وجود دارد و با آغاز فصل جدید همكاری های خود با جامعه جهانی مطمئن هستیم توسعه زیرساخت های صنعت هوایی كشور با سرعت بیشتری دنبال می شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی توسعه صنعت هوایی و فرودگاهی ایران اظهارداشت: با برگزاری این گردهمایی، میزبان دومین همایش بزرگ با حضور شركت های چندملیتی در زمینه صنایع هوایی در یك ماه گذشته در كشورمان هستیم و جمهوری اسلامی ایران درصدد است برای مدرن سازی زیرساخت های صنعت هوایی خود با بخش خصوصی و شركت های خارجی همكاری های گسترده ای داشته باشد.
عابدزاده گفت: ایران در اتصال چهار راه شرق به غرب و شمال به جنوب جایگاه بسیار مهمی دارد و این می تواند فضای امنی را برای توسعه حمل و نقل هوایی در كشور ایجاد كند.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری خواستار سرمایه گذاری شركت های خارجی و بخش خصوصی در منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) شد و گفت: این شهر فرودگاهی در 30 هزار هكتار زمین می تواند زمینه های مناسبی برای سرمایه گذاری به وجود آورد.
وی گفت: ایران هم اكنون بیش از 80 فرودگاه بزرگ و كوچك دارد و به دنبال این هستیم ظرفیت پروازهای داخلی خود را سالانه به بیش از 30 میلیون مسافر افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 80 درصد سفرهای هوایی كشور در 14 فرودگاه انجام می شود و 20 درصد دیگر از طریق 50 فرودگاه صورت می گیرد.
عابداده گفت: ما به دنبال افزایش سفرهای هوایی بین شهرهای مختلف كشور هستیم تا با استفاده از مزیت های صنعت هوانوردی، مسافت های طولانی شهرها را كاهش دهیم.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری افزود: با اجرایی شدن برجام، دولت تدبیر و امید به دنبال افزایش سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی و فرودگاهی كشور است تا بتوانیم با رونق كسب و كار در این بخش سرمایه گذاران بیشتری را جذب كنیم.
وی در پایان خواستار افزایش فعالیت های فرودگاه های كوچك كشور شد و گفت: با آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی، زمینه های لازم برای توسعه صنعت هوانوردی و افزایش فعالیت های فرودگاه های كوچك در كشور فراهم شده است؛ از این رو بخش خصوصی و شركت های خارجی باید از این ظرفیت ها استفاه كنند.
به گزارش ایرنا، در این همایش دو روزه 70 كارشناس هوانوردی از 50 شركت خارجی حضور دارند.
همایش بین المللی توسعه صنعت هوایی و فرودگاهی و نمایشگاه جانبی آن تا فردا(27 بهمن ماه) با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی كشوری، سازمان هوافضا، شركت فرودگاه های كشور به كار خود ادامه می دهد.
در این همایش هیات های تجاری از 15 كشور مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوئد، انگلیس و بلژیك با هدف ایجاد زمینه مناسب برای همكاری مشترك بازرگانی، سرمایه گذاری و تامین نیازهای صنایع هوایی و فرودگاهی در بیش از 20 گروه كالایی و خدماتی در تهران گرد هم آمده اند.
این همایش در سه بخش «افتتاحیه و همایش»، «نشست های رو در روی هیات های تجاری» و «نمایشگاه جنبی» برگزار می شود و كارشناسان ایرانی و خارجی در میزگردهای تخصصی آخرین تحولات عرصه های مختلف صنعت هوانوردی جهان را بررسی می كنند.
اقتصام**1108**9132 **1561
۰ نفر