۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81963272
T T
۰ نفر
پرستاران با الهام از مكتب حضرت زینب بردباری را سرلوحه امور قرار دهند

اراك- ایرنا- استاندار استان مركزی با صدور پیامی به مناسبت تولد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران با الهام از مكتب حضرت زینب(س) صبر و استقامت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

در این پیام كه نسخه ای از آن روز یكشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: پرستاران صبر و استقامت حضرت زینب (س) را سرمشق كارهای خود قرار دهند و از این طریق روح همدلی را در جامعه احیا كنند.
در این پیام آمده است: الگوگیری از زندگی حضرت زینب(س) و مطالعه خصوصیت اخلاقی و شخصیتی آن بانوی بزرگوار اسلام می‌تواند پرستاران را در ادامه راه خطیر پرستاری و خدمت به جامعه یاری كند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: پرستاران با زحمات بی‌نظیرشان چراغ امید را در دل خانواده‌ها روشن كرده و با تاسی از سیره حضرت زینب(س) روح همدلی و كمك به دیگران را در جامعه زنده می‎كنند.
در این پیام آمده است: عشق و ایثار پرستاران در حرفه خود، نشان از روح بزرگ و معنوی این عزیزان است كه باید قدردان آنان بوده و در خور شایستگی‌ آنان از زحماتشان نقدیر شود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: روز پرستار یادآور مجاهدت های پرستارانی است كه در سال های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس آمیزه ای از ایثار و استقامت در سنگرهای جهاد و شهادت را خلق كردند و به عنوان نماد ایثار و فداكاری خود را معرفی كردند.
استان مركزی خاطرنشان كرده است: بی تردید اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش سلامت روزنه های امید را برای حل مشكلات افراد شاغل در این سیستم بویژه پرستاران را پر رنگ كرده و امید است تا با همراهی و همكاری این قشر از جامعه بتوانیم موجبات ارتقاء سلامت در جامعه را فراهم كنیم.
پنجم جمادی الاولی همزمان با 25 بهمن ماه روز تولد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.
3017/6012