۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۴۲
کد خبر: 81955424
T T
۰ نفر

1100 اثر به چهارمين جشنواره هنر آسماني رسيد

۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۴۲
کد خبر: 81955424
1100 اثر به چهارمين جشنواره هنر آسماني رسيد

قم - ايرنا - دبير اجرايي چهارمين جشنواره هنر آسماني از دريافت هزار و 100 اثر در زمينه شعر، داستان و مقاله خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام سيد حميد فقيهي عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزييات چهارمين جشنواره هنر آسماني كه اوايل بهمن ماه در قم برگزار شد، گفت: در اين جشنواره 500 نفر شركت كردند.
وي افزود: در بخش پژوهشي، 150 مقاله با موضوع هنر و دين توسط طلبه هاي حوزه هاي علميه به دبيرخانه ارسال شد كه از 60 برگزيده برتر تجليل شد.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره‌ هاي مرتبط با حوزه هنر ديني گفت: شركت طلبه هاي حوزه علميه در جشنواره هاي ديني نشانگر پيشرفت مباحث ديني با استفاده از ابزار هنر است.
دبير اجرايي چهارمين جشنواره هنر آسماني ادامه داد: ابزار هنر بهترين موضوع براي تبليغ دين اسلام در عرصه ملي و بين المللي است تا از اين طريق بتوان آموزه هاي اسلامي را به ساير مردم و اديان مختلف بيان كرد.
وي با اشاره به نقش مبلغان حوزه هاي علميه گفت: طلاب و روحانيون مي توانند با فراگيري هنر در حوزه هاي مختلف علوم ديني و اسلامي به عنوان مبلغان اصلي دين فعاليت كنند.
فقيهي افزود: طلبه ها مي توانند با تسلط پيدا كردن در مباحث هنري به سئوالات مربوط به حوزه هنر و دين و شبهات پاسخ دهند.
وي با اشاره به اينكه حوزه هنر نياز به فعاليت گسترده اي است گفت: بايد محصولات هنري مناسبي در شاخه هاي مختلف هنري از جمله فيلم، تئاتر و هنرهاي تجسمي توليد شود.
وي بيان داشت: جشنواره هنر آسماني بهترين زمان براي شناسايي استعدادها و كمك به تكامل رشته هاي مختلف دين در قالب هنر است ضمن اينكه به آسيب ‌شناسي‌ هنر ديني مي انجامد. ك/3
/8138/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها